دعوت به کفر و بدعت ۲ حربه اصلی شیطان برای انحراف انسان است

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دعوت به کفر و بدعت ۲ حربه اصلی شیطان برای انحراف انسان است.

دعوت به کفر و بدعت ۲ حربه اصلی شیطان برای انحراف انسان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت رضا (ع) اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نگاه قرآن بود و امروز دربار روند شیطنت شیطان و راهکارهایش در اغوای انسان‌ها است، برای هر انسانی دو شناخت لازم است اول اینکه دشمن شناس باشد و دوم اینکه راهکار دشمنی دشمن را به دست بیاورد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرسخت‌ترین دشمن انسان، شیطان است گفت: راهکار دشمنی دشمن را باید بشناسیم، ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه بقره راهکار شیطنت شیطان را مشخص می‌کند و سه نکته در این آیه بارز است: اول نعماتی است که خداوند برای انسان روی زمین قرار داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تمام بهره‌برداری انسان از نعمات زمینی باید حلال باشد یعنی از یک جواز و اباحه خدایی برخوردار باشد؛ با جواز باید از نعمات استفاده کرد و بدون پروانه و جواز نباید از نعمات استفاده کرد، نکته دوم اینکه باید از نعمات طیب و پاکیزه استفاده کرد و آلودگی نداشته باشد و با این دو قید انسان آزاد است از تمامی جریانات کره زمین که در ارتباط با لذایذ و نعمات است بهره‌برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: راهکار شیطنت شیطان از طریق همین نعمات خداوند متعال روی زمین است، این نعمات خداوند متعال را شیطان برای شیطنت و اغوای خودش به کار می‌گیرد، مطلب سوم اینکه شیطانی که این نعمات خدا و داده‌های الهی را استخدام می‌کند، شما را وادار می‌کند با داده‌های خدا دچار بدی و فحشا شوید.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آنچه مورد استفاده انسان روی کره زمین است مخلوق خدا است تاکید کرد: در این وسط یک عنصر ناپاکی مثل شیطان قرار می‌گیرد تا از عنایاتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است آن‌ها را به سمت بدی و فحشا هدایت کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه صدای خوش و نوا‌های موسیقی مخلوق خداوند متعال هستند تاکید کرد: به بشری که سازنده این اوزان است خداوند قدرت عقل و فکر داده و اشتهای نفسانی انسان را که از این‌ها لذت ببرد نیز خداوند ارائه کرده، اما آنچه وسط قضیه است شیطان است، این اشتهای نفسانی به سمت فحشا از سوی شیطان جهت داده می‌شود و انسان نیز از آن لذت می‌برد و از وسط قضیه شیطان فحشا را درمی‌آورد.

وی ادامه داد: شیطان داده خداوند متعال را در مسیر فحشا استخدام می‌کند و این جریان اجرا و از دل آن بی عفتی و فساد و نابکاری و عیاشی نامشروع و عناصر ناپاک بیرون می‌آید که فحشا را برای قدرت یابی و فرصت طلبی اردوکشی سیاسی می‌کنند؛ هیچ چیزی بالاتر از قرآن در راهبرد دادن به بشر برای زندگی نداریم و در سوره بقره آیه ۱۶۸ این مهم تاکید شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه شیطان می‌خواهد از این راه استفاده کند و انسان را به معصیت و فحشا وابدارد و انسان را به سمت جنگ با خدا سوق دهد تصریح کرد: کار شیطان یک کار یک باره و یکجا نیست، رسم شیطان این است که خودش را یک مرتبه به آدم نشان نمی‌دهد بلکه در چهره شیطنتش در برابر انسان جلوه نمی‌کند و کار وی گام به گام است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه شیطان نگاه به آدم می‌کند و اگر انسان را سست عنصر ببیند از همان اول به سراغش رفته و وی را به کفر دعوت می‌کند ادامه داد:، اما اگر انسان مقاوم باشد وی را به بدعت دعوت می‌کند تا حرام خدا را حلال و یا حلال را حرام کند و سپس سراغ گناه کبیره می‌رود، شیطان می‌خواهد از آدم برای خدا دشمن بسازد و حتی اگر نتوانست انسان را به گناه صغیره وابدارد وی را به امور دیگر دعوت کرده تا از عبادت باز بدارد.

وی گفت: یک جریان دیگر گام به گام شیطان حالت دیگری دارد؛ زمانی که انسان بسیار مقاوم است و متصلب در شریعت است از گناه کوچک شروع می‌کند، مسئله ریزش‌های دینی که در جامعه مشاهده می‌کنید شیطان در مورد آن‌ها جریان گام به گام را از پائین به بالا شروع می‌کند و این جریان شیطان که گام به گامش از پائین به بالا برود خطرناک‌تر از جریان نخست است.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.