58 درصد مردم کره جنوبی درباره اقدام کره شمالی در آغاز جنگی جدید ابراز تردید کردند

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد 58 درصد مردم کره جنوبی تردید دارند کره شمالی بخواهد جنگی را در شبه‌جزیره کره به راه بیندازد.

58 درصد مردم کره جنوبی درباره اقدام کره شمالی در آغاز جنگی جدید ابراز تردید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود تشدید تنش‌ها بر سر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم کره جنوبی به گونه‌ای فزاینده تردید دارند که پیونگ‌یانگ بخواهد آتش یک جنگ جدید را در منطقه شعله‌ور کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «گالوپ» در کره جنوبی نشان می‌دهد که ۵۸ درصد مردم این کشور کشور احساس می‌کنند که امکان ندارد کره شمالی موجب برافروخته شدن شعله‌های جنگ در شبه جزیره کره شود.

تنها ۳۷ درصد از مردم کره جنوبی احتمال داده اند که کره شمالی بخواهد جنگ جدیدی را در منطقه آغاز کند.

در نظرسنجی مشابه گالوپ در کره جنوبی در سال ۱۹۹۲، ۶۹ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند به اعتقاد آنان کره شمالی جنگ در منطقه را آغاز می‌کند و تنها ۲۴ درصد این احتمال را منتفی می‌دانستند. پس تحقیقات نشان داده است مردم کره جنوبی کمتر از گذشته در باره وقع جنگ در منطقه نگران هستند.

با این همه، 60 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند به اعتقاد آنان کره جنوبی باید خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند و تنها ۳۵ درصد مخالف تجهیز کشورشان به سلاح هسته‌ای بودند. اکثر مخالفان با ایده تجهیز کره جنوبی به سلاح هسته‌ای از قشر جوان و در سنین 20 تا 30 سالگی بودند، ولی اکثر افراد ۵۰ ساله به بالا تاکید داشتند کره جنوبی باید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

گالوپ همچنین اعلام کرد ۵۹ درصد از پرسش‌شوندگان مخالف ایده حمله پیشدستانه آمریکا به کره شمالی بودند و ۳۳ درصد از این اقدام حمایت می‌کردند.

انتهای پیام/

ابراز تردید 58 درصد مردم کره جنوبی درباره اقدام کره شمالی در به راه انداختن جنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار