سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری چین در بخش نفت روسیه

شرکت چینی سی ای اف سی بیش از 14 درصد سهام شرکت روس‌نفت را خریداری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت چینی «سی ای اف سی» قصد دارد 14.16 درصد سهام شرکت نفتی بزرگ روس‌نفت را به قیمت 9 میلیارد و یکصد میلیون دلار از کنسرسیومی متشکل از شرکت گلینکور و موسسه سرمایه گذاری قطر بخرد.

این معامله موجب تقویت شراکت در بخش انرژی میان مسکو و پکن خواهد شد.

این معامله به چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان امکان خواهد داد همکاری با بزرگترین تولید کننده نفت در جهان را تقویت کند. این معامله در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا یک رشته تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه روسیه تحمیل کرده است که کار شرکت‌های بزرگ غربی مثل گلینکور را برای تقویت شراکت و تحکیم روابط با شرکت‌های دولتی روسیه مثل روس‌نفت دشوار می‌کند.

گلینکور در بیانیه ای اعلام کرد شرکت سی ای اف سی، سهام شرکت روسنفت را 16 درصد بالاتر از میانگین قیمت 30 روزه سهام این شرکت خریداری می‌کند ولی قیمت آن را اعلام نکرد. اما سخنگوی شرکت چینی اعلام کرد این شرکت 9 میلیارد و یکصد میلیون دلار خواهد پرداخت.

ارزش اسمی شرکت روسنفت به 57 میلیارد دلار می‌رسد و این معامله یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های چین در روسیه به شمار می‌رود. گلینکور و موسسه سرمایه گذاری قطر به ترتیب نیم درصد و 4.7 درصد سهام خود در روسنفت را حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/

چینی ها سهام روس نفت را می خرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار