رئیس کمیسیون آموزش مجلس در کرمان:

اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه کار دولت باشد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار دولت باشد، رای اعتماد بالای مجلس به دولت هیچ بهانه‌ای را برای دولتمردان نگذاشته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی زاهدی شامگاه جمعه در مراسم جشن غدیر در آستان مقدس ابنا موسی‌بن جعفر‌(ع) شهر چوپار کرمان اظهار‌ داشت: عید غدیر، عید اکبر، عید مردم و عید بزرگ شیعیان است و بیش از 100 اسم برای عید سعید غدیر در روایات آمده که نشان از اهمیت این عید است.

وی با اشاره به آیه "الْیَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دینَكُمْ"  گفت: دین یک مسئله برای یک زمان خاص نیست و دین اسلام به‌عنوان کامل کننده همه ادیان آمده و یک حقیقت ناب است که باید جریان داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند در این آیه تاکید بر تکمیل دین توسط پیامبر‌‌(ص) دارد و به ایشان مسئولیت می‌دهد افزود: مسئله ولایت یک بحثی نیست که در یک لحظه اتفاق افتاده باشد بلکه از سال‌ها گذشته این جریان تدارک دیده شده بود و در روز عید غدیر خم به‌وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه جریان ولایت و امامت همواره در طول تاریخ وجود دارد در بیان تعاریف کافر خاطر‌نشان کرد: تعاریف کافر زیاد است اما یکی از تعاریف کافر آن است که کافران چشم خود را بر روی حقایق بسته‌اند و در مقابل خوبی‌های جامعه مقاومت می‌کنند.

زاهدی با بیان اینکه کسانی که چشم بر روی جریان امامت و ولایت بستند، کافرانی هستند که خداوند آنها را هدایت نمی‌کند گفت: در نگاه به تاریخ مشاهده می‌شود، کسانی که حلقه اتصال آنها نسبت به ولایت سست شده به چه سرنوشت شومی دچار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دین ما بدون پیروی از ولایت کامل نیست، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در زندگی فردی و اجتماعی خود مسیر هدایت را درست طی کنیم چاره‌ای نداریم که در کنار اطاعت و بندگی خداوند، امامت و ولایت را نیز باور داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطاعت از ولی‌فقیه بسیار مورد تاکید دین اسلام بوده و جریان ولایت و امامت یک جریان پیوسته است افزود: باید از خداوند بخواهیم که در مسیر اطاعت از ولی‌فقیه از دنیا برویم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز به‌کار دولت دوازدهم تصریح کرد: مجلس رای بسیار خوبی به هیئت وزیران داد و وزرا با یک رای بالا کار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه حجت بر دولت و رئیس جمهور تمام شده و با تجربه چهار ساله‌ای که دارد از دولت انتظار داریم که مطالبات رهبری در مورد مباحث اقتصادی را با جدیت پیگیری کند گفت: ما رای داده‌ایم امام بهبود وضعیت اقتصادی کشور مطالبه مردم و مجلس است.

زاهدی با اشاره به اینکه بیرون رفتن کشور از رکود اقتصادی باید در اولویت دولت باشد و معیشت مردم افزایش پیدا کند افزود: نباید جوانان تحصیل‌کرده ما با 30 سال سن هنوز بیکار باشند و این یک ظلم است و امروز از دولت مطالبه داریم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه کار دولت باشد گفت: رای اعتماد بالای مجلس به دولت هیچ بهانه‌ای را برای دولتمردان نگذاشته است و دیگر نمی‌تواند بگوید مقصر دولت قبل است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مطالبه جدی نظام، رهبری و مردم برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور است افزود: رفتار دولتمردان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت نیروهای متخصص درون کشور باید رفتار مناسبی باشد و به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند و آموزش مهارتی را جدی بگیرد.

 جشن بزرگ عید غدیر در آستان مقدس ابنا موسی‌بن جعفر‌(ع) شهر چوپار کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت‌(ع) همراه بود.

انتهای پیام/ب

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آستان مقدس ابنا موسی‌بن جعفر‌(ع) شهر چوپار کرمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.