صادق نيت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سامانه وزارت بهداشت براى شكايت از محل نصب آنتن‌هاى مخابراتى/ خطر دكل‌هاى غول پيكر نزديك خانه‌ها را جدى بگيريد

رئیس اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماده دريافت شكايت‌ها درباره نصب دكل‌هاى برق و مخابرات در مناطق مسکونی است.

بيمارى هايى كه دكل هاى برق و مخابرات به جانتان مى اندازند/ نزديكى دكل ها به منازل را به سامانه ١٩٠ اطلاع دهيدخسرو صادق‌ نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خطر نصب دكل هاى مخابراتى و برق فشار قوی در فاصله كمى با منازل مسكونى گفت: نصب دكل‌هاى مخابراتى با وزارت ارتباطات و دكل‌هاى برق با وزارت نيرو است که با همكارى شهردارى و نظارت وزارت بهداشت انجام می‎شود.

وى با بيان اينكه در برخى مواقع وجود اين دكل‌ها در مناطق مسكونى براى شهروندان ايجاد نگرانى مى‌كند ادامه داد: مردم در صورتى كه در منطقه مسكونى خود از نزديكى بيش از حد اين دكل ها با منازل و خطرات ناشى از آن براى سلامت خود نگران هستند مى توانند شكايت هاى خود را به وزارت بهداشت اعلام كنند.

بيمارى هايى كه دكل هاى برق و مخابرات به جانتان مى اندازند

صادق نيت افزود: مردم مى توانند شكايت هاى خود در زمينه دكل هاى مخابراتى و برق فشار قوى را به سامانه ١٩٠ وزارت بهداشت اعلام كنند تا بازرسان ما در منطقه حاضر شوند و مورد را بررسى كنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بيان اينكه براى نصب دكل ها و فاصله آنها با منازل مسكونى استاندارهايى وجود دارد، عنوان كرد: در دكل هاى مخابراتى اين استاندارد به قدرت دستگاه و نوع فرستنده و در دكل هاى فشار قوى به ارتفاع افقى و عمودى و نوع كابل كشى بستگى دارد كه با يك فرمول عدد مورد نظر به دست مى آيد.

صادق نيت در خصوص عوارض نصب دكل هاى فشارقوى برق در مناطق مسكونى بدون رعايت استاندارد فاصله مناسب، گفت: در صورتى كه استانداردها رعايت نشود خطرهايى براى سلامت افراد وجود دارد، اين عوارض در ابتدا با سردرد و احساس خستگى آغاز مى شود و مى‌تواند منجر به ابتلا به بيمارى‌هاى خونى شود.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار