تاکید دوباره استرالیا به حمایت از فیلیپین در مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع استرالیا از اعزام گروهی از سربازان این کشور به منظور آموزش نیروهای فیلیپینی برای جنگ با عناصر داعش خبر داد.

اعزام نیروهای استرالیایی برای کمک به سربازان فیلیپین در مبارزه با داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ماریس پاین»، وزیر دفاع استرالیا، روز جمعه اعلام کرد کشورش قصد دارد نیروهای نظامی را برای کمک به فیلیپین که در حال جنگ با گروه تروریستی داعش است به این کشور اعزام کند. پاین در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای فیلیپینی خود در مانیل گفت تعداد محدودی از سربازان استرالیایی برای آموزش نیروهای فیلیپینی به این کشور فرستاده می‌شوند.

وزیر دفاع استرالیا گفت: «ما به حمایت از فیلیپین در حالیکه برای دفاع از خودش در برابر تهدید تروریست‌ها تلاش می‌کند متعهد هستیم. این یک تهدید برای منطقه است و همه ما باید برای شکست آن همکاری کنیم».

«دلفین لورنزانا»، وزیر دفاع فیلیپین، نیز گفت نیروهای استرالیایی به میدان جنگ فرستاده نمی‌شوند. او در این خصوص افزود: «نیاز ما به سربازان استرالیایی برای شرکت در جنگ خوشایند نیست. ما فقط به کمکی (مشاوره‌ای) که از آنها دریافت می‌کنیم، قانع هستیم».

تروریست‌ها در 23 مه وارد شهر «ماراوی» مرکز استان لانائو جنوبی در جزیره میندانائو در فیلیپین شدند و علی‌رغم حملات توپخانه ای و زمینی سربازان فیلیپینی، بخش‌هایی از این شهر را اشغال کردند و تحت کنترل گرفتند.

جنوب فیلیپین به مدت چندین دهه درگیر شورش و هرج و مرج بوده است. اما شرایط کنونی آن این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است داعش پس از شکست در سوریه و عراق این منطقه را به عنوان پایگاه جدید خود در نظر داشته باشد و بر آن مسلط شود.

ارتش فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور در حال مقابله با عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش هستند. زنان و فرزندان این تروریست ها نیز به مقابله مسلحانه با ارتش فیلیپین می‌پردازند. سخنگوی پاین نیز اعلام کرد جزئیات بیشتر درباره گروهی که به فیلیپین اعزام می‌شوند در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

استرالیا بار دیگر اعلام کرد به فیلیپین در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار