معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

سازمان ملل با پیگیری ویژه نقض صریح حقوق بشر در روهینگیا خود را از انزوا خارج کند

نیازی گفت: نسل‌کشی مسلمانان در میانمار نشان داد سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد مستقل بین‌المللی جایگاه خود را از دست داده است.

سازمان ملل با پیگیری ویژه نقض صریح حقوق بشر در روهینگیا خود را از انزوا خارج کندسامان نیازی ، معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کشتار مسلمانان روهینگیایی اظهار داشت: نسل‌کشی مسلمانان در میانمار نشان داد سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد مستقل بین المللی جایگاه خود را از دست داده و جهان نیازمند یک نظم جدید بر پایه صلح پایدار است.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدواریم در این شرایط وحدت مسلمین بیش از پیش شده و یک جبهه واحد متشکل از دولت‌های اسلامی جهت مقابله با نسل‌کشی مسلمین میانماری تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه دالایی لاما به عنوان یک رهبر مذهبی باید هر چه سریع‌تر موضع خود را نسبت به نسل‌کشی مسلمین در میانمار شفاف و رسما بیان کند، بیان داشت: دبیر کل سازمان ملل با پیگیری ویژه نقض صریح حقوق بشر در روهینگیا خود را از انزوا خارج کند .

 نیازی با تاکید بر لزوم تشکیل فوری نشست سازمان کنفرانس اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح و دوستی همه ادیان تاکید داشته است .زندگی مسالمت آمیز و دوستی و حق برابر ادیان در ایران گویای این مدعاست. فلسفه وجودی انقلاب اسلامی حمایت و دفاع از همه مظلومین و مستضعفین است . همچنین بر اساس بند شانزدهم اصل سوم و اصل ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حمایت و دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان تاکید شده است .

 معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: با عنایت به وظایف مندرج در اساسنامه مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، این موسسه اقدامات متناسب را جهت رایزنی با سایر موسسات حقوق بشری آغاز کرده تا با بررسی دقیق ابعاد این جنایت، پیگیری مشترک حقوقی آغاز شود.

انتهای پیام/

جبهه واحد متشکل از دولت‌های اسلامی جهت مقابله با نسل‌کشی مسلمین میانماری تشکیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار