آیت‌الله حسینی بوشهری:

حقایق اهل بیت(ع) به گوش مردم رسانده شود

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه کنونی ارزش‌ها به خوبی معرفی نشده است و برای رهایی از این وضعیت نیاز داریم که حقایق اهل بیت(ع) به گوش مردم رسانده شود.

حقایق اهل بیت(ع) به گوش مردم رسانده شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: اگر کسی بخواهد ابعاد وجود نخستین اختر تابناک امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را بشناسد باید به زیارت غدیریه مراجعه کند؛ زیارت غدیریه مقداری به فراموشی سپرده شده است و نیاز است که زیارت غدیریه با ترجمه‌ای رسا و شرحی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زندگی پیشوایان دینی شیعیان از دو نگاه در خور اندیشه و تامل است یادآور شد: نگاه اول اهمیت امامت است؛ شیعه معتقد است که پیشوایان دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنها به عنوان حجت مطرح هستند و بزرگان شیعه از زمان صحابه تا امروز اهمیت بسیاری برای بحث امامت قائل بوده‌اند. بعد از رحلت رسول خاتم(ص) تمام تلاش دشمنان اهل‌بیت(ع) مصروف این شد که اهل‌بیت را از جایگاه و مقامی که دارند کنار بگذارند و آنان را در حالت انزوا قرار دهند و مانع شوند که معرفت اهل‌بیت(ع) به گوش مردم برسد.

وی گفت: اهمیت بحث امامت از یک سو و دشمنی با آنان ایجاب می‌کند که در این زمانه که فرصت کافی وجود دارد از مناسبت‌ها به‌خوبی برای آشنایی فرزندانمان با مناقب ائمه(ع) استفاده کنیم. امروزه شاهدیم که در جامعه کنونی ارزش‌ها به‌عنوان ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به‌عنوان ارزش مطرح شده است و برای رهایی از این وضعیت نیاز داریم که حقایق اهل بیت(ع) به گوش مردم رسانده شود. گاهی مشکل از ما است که سخن اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی منتقل نکرده‌ایم و اگر با امانت‌داری سخن زیبای آنان را منتقل کنیم مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه زندگی اهل بیت(ع) را باید به صورت جامع بررسی کرد چراکه یک منظومه به هم پیوسته است گفت: زندگی ائمه(ع) از سال ۱۱ تا ۲۶۰ هجری مانند یک حرکت مستمر طولانی است و اگر درست تشبیه کنیم این مدت گویا عمر طولانی یک انسان است.

انتهای پیام /پ

حقایق اهل بیت(ع) به گوش مردم رسانده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.