بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی درباره جنایات اخیر در میانمار

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی از وزارت امور خارجه و مسئولان خواست تا صدای مسلمانان میانمار باشند.

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی درباره جنایات اخیر در میانماربه گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در بیانیه‌ای درباره جنایات اخیر علیه مسلمانان میانمار اعلام کرد: از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی بالاخص وزارت امور خارجه انتظار می‌رود دست به اقداماتی فرای محکومیت‌های رسانه‌ای بزنند و درصدد توقف این وضع اسفبار برآیند و با ورود از جایگاه‌های حقوقی بین‌المللی و فشار بر دولت میانمار، باقیمانده مسلمانان روهنگیا از خطر نابودی نجات یابند و اینکه در سکوت جامعه جهانی صدای مظلومین بی صدا باشند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انتشار اخبار مجدد کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار در چند روز اخیر، دل هر فرد عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز را در هر نقطه دنیا به درد آورده است. دولت میانمار با سلب حقوق شهروندی از قوم روهنگیا و با کمک به بودائیان افراطی در حال خلق هلوکاست مسلمانان و یک پاک‌سازی قومی و مذهبی هستند.

در ادامه تأکید شد: در این حال هیچ صدای اعتراضی از مدعیان حقوق بشر شنیده نمی‌شود و سکوت معناداری بر فضای رسانه‌ای آنها حاکم است. همان‌هایی که به گفته مقام معظم رهبری، برای حیوانات دل می‌سوزانند، لب تر نمی‌کنند و در مقابل کشته شدن یک عده انسان سکوت می‌کنند.

این تشکل دانشجویی تصریح کرد: در سکوت دولت‌هایی که بر سر مسائل واهی دست به جنجال رسانه‌ای می‌زنند و کار را به سازمان ملل متحد و تحریم می‌رسانند که اینک به خاطر منافع تجاری، خاموش بودن تریبون‌هایشان را برگزیده‌اند و از طرفی حمایت دولت غاصب صهیونیستی از ارتش میانمار، روند پاک‌سازی در کمال آرامش و بدون فشار بین‌المللی ادامه دارد.

در ادامه تصریح شده است: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب، حمایت از مظلوم در هر نقطه دنیا با هر نژاد، زبان و آئین و محکومیت و مقابله با ظالم بوده است؛ چه رژیم صهیونستی در فلسطین اشغالی و چه رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی.

در پایان آمده است: اینک از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی بالاخص وزارت امور خارجه انتظار می‌رود دست به اقداماتی فرای محکومیت‌های رسانه‌ای بزنند و درصدد توقف این وضع اسف‌بار برآیند و با ورود از جایگاه‌های حقوقی بین‌المللی و فشار بر دولت میانمار، باقیمانده مسلمانان روهنگیا از خطر نابودی نجات یابند و اینکه در سکوت جامعه جهانی صدای مظلومین بی صدا باشند.

انتهای پیام/

 

دولت و بودائیان میانمار در حال خلق هلوکاست مسلمانان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار