پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی جذب گردشگر خارجی در استان/رفع موانع زیرساخت گردشگری کویر در بافق-بزودی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در سال جاری جذب گردشگر خارجی برای کل استان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی جذب گردشگر خارجی در استان/رفع موانع زیرساخت گردشگری کویر در بافق-بزودیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه بازدید از دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی از افزایش ۲۰ درصدی جذب گردشگر خارجی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: استان یزد طی یکسال اخیر شاهد ۱۱۳ هزار گردشگر خارجی بود که این میزان در سال جاری به ۱۴۰ هزار نفر افزایش می‌باید.

محمد رضا نصیری افزود: در پنج ماهه سال جاری بالغ بر ۴۲ هزار گردشگر خارجی وارد استان یزد شدند که از این تعداد یکهزار نفر برای دیدن آثار تاریخی، طبیعی و روستا‌های گردشگری به بافق آمدند.

وی بیان داشت: شهرستان بافق کمتر از ۵ درصد گردشگر خارجی را به خود جذب کرده است که این میزان در سال جاری با برنامه‌های متنوع افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مشکلات زیرساختی این شهرستان اشاره و تصریح کرد:یکی از بحث‌های اصلی حمل و نقل و راه است که در این بخش با دوبانده شدن جاده یزد بافق بخشی از مشکلات حل می‌شود.

نصیری افزود:مشکلات زیرساخت‌های گردشگری و کمپ‌های کویر نوردی تا دو ماه آینده رفع می‌شود و دو کمپ این شهرستان به بهره برداری می‌رسد که بافق جز قطب‌های کویر نوردی و گردشگری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بافق تنها شهرستان در استان یزد است که مشکل اقامت برای گردشگران ندارد خاطر نشان کرد:طی دو سال اخیر این شهرستان وارد حوزه گردشگری شده و ظرفیت و پتانسیل زیادی در این بخش دارد.

انتهای پیام/ص

موانع زیرساخت گردشگری کویر در بافق رفع خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار