شناسایی 57 هزار بی سواد در اردبیل

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از شناسایی 57 هزار نفر بی سواد در سنین 10الی 49 سال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف احمدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای سوادآموزی بی سوادان 10 الی 49 ساله قراردادهایی با موسسات بخش خصوصی و بسیج سازندگی و کانون های مساجد منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس قراردادهای انجام گرفته و به تعداد افراد باسواد شده توسط این موسسات و بخش خصوصی اعتباراتی جذب و در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هم اکنون با افزایش پوشش تحصیلی به بیش از 99درصد در مقطع ابتدایی انتظار می رود مبادی بیسوادی استان در چند سال آینده کاملا مسدود شود.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای باسوادی گفت: سوادآموزی از سال 88 تاکنون برون سپاری شده و هیچ آموزشیاری در این زمینه جذب نشده است.

وی شناسایی، جذب و نگهداری بی سوادان را یکی از گام های مهم در راستای باسوادی در استان برشمرد و افزود: نگهداری افراد بیسواد برای باسواد کردن امری سخت است و برخی افراد بنا به شرایطی از باسواد شدن می گریزند.

 

انتهای پیام/ح

افزایش پوشش تحصیلی به بیش از 99 درصد در مقطع ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار