کشت رقم جدید سیب زمینی برای اولین بار در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اولین بار در استان اردبیل رقم فونتانه سیب زمینی با نیاز آبی کم و خاصیت انبارداری بالایی کشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سیب زمینی رقم فونتانه رقم جدیدی از سیب زمینی است که با هفت دور آبیاری طول دوره رشد خود را بخوبی سپری می کند و یک ماه زودتر از دیگر ارقام سیب زمینی برداشت می شود.

وی با بیان اینکه استان اربیل 23 هزار هکتار مزارع سیب زمینی دارد، که برای هر هکتار 10 هزار مترمکعب آب مصرف می شود، افزود: سیب زمینی جزو آندسته از محصولات تولیدی استان اردبیل است که بالاترین میزان آب را در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی استان مصرف می کند به همین دلیل تغییر الگوی کشت و جایگزینی ارقامی با نیاز آبی کم یکی از ضرورت های انکار ناپذیر در زراعت سیب زمینی است که نیاز آبی سیب زمینی رقم فونتانه یا فونتن ۵۰ درصد نسبت به ارقام دیگر کمتر است.

سروی گفت: سیب زمینی رقم فونتانه علاوه بر مصرف آب کم قدرت ماندگاری و انبارداری خوبی نیز نسبت به ارقام مشابه دارد بطوریکه اگر این رقم از سیب زمینی از وسط بریده شود تا مدت ۲۴ ساعت هیچگونه علائم سیاه شدگی و پلاسیدگی را در آن مشاهده نمی کنیم.

 وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های برتر این رقم جدید سیب زمینی نیز در آن است که چون میزان ماده خشک آن بالاست به همین دلیل در مصارف آشپزی میزان روغن کمتری نیز نسبت به دیگر ارقام مصرف می کند و مصرف این رقم از سیب زمینی از لحاظ سلامتی مصرف کننده به لحاظ مصرف روغن کم نسبت به دیگر ارقام برتری دارد.  

 

انتهای پیام/ح

کشت رقم جدید سیب زمینی با عنوان فونتانه با نیاز آبی کم در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار