بازسازی واقعه "غدیرخم" در بیجار

همزمان با سالروز عید سعید غدیر و برای پنجمین سال متوالی واقعه "غدیرخم" با حضور عاشقان و شیفتگان مولای متقیان حضرت علی(ع) در شهرستان بیجار بازسازی و بازخوانی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار در این مراسم که با حضور سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در بیجار برگزار شد، با تبریک عید به همه مسلمانان ایران اسلامی گفت: عید سعید غدیر خم فقط مختص به شیعه نیست بلکه محور وحدت مسلمانان "شیعه و سنی" کردستان است.

وی با اشاره به اظهارات برخی افراد که اهل سنت عید غدیر خم را قبول ندارند، گفت: وقتی این افراد چنین تهمت‌هایی به اهل سنت می‌زنند باید آیات قرآن را نیز قبول نداشته باشند چراکه مفسرین سنی ماجرای غدیر را تفسیر و در تاریخ قلم‌فرسایی کرده‌اند و نوشته‌اند.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت است، تصریح کرد : غدیر، روز شادی و جشن جهان اسلام و مسلمانان شیعه و سنی است و این ماجرا، یک حادثه گرفتار شده در گوشه‌ای از کتاب نیست بلکه در همه کتاب‌های تاریخ شیعه و سنی همانند خورشید درخشش دارد.

وی با بیان اینکه روز غدیر، روز سعادت جهان اسلام است، ادامه داد: اگر مردم تمام ابعاد و فلسفه غدیر را شناخته بودند امروزه شاهد جنایات و تفرقه در کشوره‌های اسلامی نبودیم و طبیعتاً اتحاد، اقتدار، صمیمیت و صفا موج می‌زد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزود: ایران اسلامی از نعمت امنیت و آرامش برخودار است در صورتیکه اگر کشورهای اطراف را مشاهده کنید غرق ناامنی هستند.

وی گفت: ولایت‌فقیه در راستای استمرار ولایت رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ص) است.

انتهای پیام/م

عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.