رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

افزایش 25 درصدی ترافیک‌ها در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: به گفته کارشناسان بازگشایی مدارس سبب افزایش 25 درصدی ترافیک‌ها می‌شود، تغییر ساعت از اول مهر و کوتاه شدن طول روز نیز سبب افزایش ترافیک می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری اظهار کرد: در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس 3 مشکل ترافیک، تصادفات و آلودگی هوا افزایش خواهد یافت، به گفته کارشناسان بازگشایی مدارس سبب افزایش 25 درصدی ترافیک‌ها می‌شود، تغییر ساعت از اول مهر و کوتاه شدن طول روز نیز سبب افزایش ترافیک می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی کودکان در خصوص نحوه عبور و مرور در سطح شهر اصفهان افزود: کودکان و نوجوانان باید مهارت‌های لازم را جهت حفظ جان خود در برابر تصادفات فرا بگیرند تا بتوان مدیریت فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های تصادفات صورت گیرد؛ همچنین باید یک شهرک ترافیک جهت آموزش دانش‌آموزان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: ستاد استقبال از دانش آموزان نیز می‌تواند در این امر کمک کند، سرویس مدارس ازلحاظ ایمنی و امنیتی باید مورد نظارت سازمان تاکسیرانی قرار گیرد، رشد شهرنشینی نیاز به حضور گسترده‌تر بانوان در سطوح مختلف مدیریتی دارد، همان‌طور که از پس مدیریت خانه برمی‌آیند می‌توانند در مدیریت شهری نیز موفق باشد.

وی بهترین راهکار برای مقابله با چالش‌های شهری، را حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی شهری دانست و تصریح کرد: زنان به همه نیازهای گروه‌های اجتماعی مختلف توجه می‌کنند بنابراین نقش زنان در مقابله با حوادث زیست‌محیطی و جنگ نرم حس می‌شود، شهرداری‌ها می‌توانند برنامه آموزشی در حفظ و ارتقا جایگاه مدیریت شهری بانوان در نظر بگیرند.

روشن تصریح کرد: در عصر پسامدرن ارتباطات نقش مهمی در توسعه شهرهای دنیا دارد، در برنامه‌های تحول اقتصادی شهر، سینما موسیقی و رسانه‌های گروهی ازجمله متغیرهای اقتصاد فرهنگی به شمار می‌آید، جذب نخبگان منجر به جهش اقتصادی شهر می‌گردد، فناوری ، تساهل و تسامح در سایه شهر خلاق فراهم می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: رشد سریع گردشگری ایجادکننده رویدادهایی است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند، در مدیرت شهری باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی پهن شود.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات با آغاز سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.