اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار برای جبران سرمازدگی باغداران فردوس

70 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای جبران سرمازدگی درختان انار با اولویت فردوس، سرایان و بشرویه اختصاص یافت.

امیر حسنخانی ، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : ازمیزان اعتبار اختصاص یافته برای جبران سرمازدگی درختان انار ، 30 میلیارد تومان به فردوس، 26 میلیارد تومان به سرایان، 15 میلیارد تومان به بشرویه و 4.5 میلیارد تومان به طبس اختصاص پیدا کرد.


وی افزود : در حال حاضر باید جهاد کشاورزی، کشاورزان را به بانک‌ها معرفی کند و چنانچه در توزیع این اعتبارات نیز مشکلی باشد پیگیری می‌شود.


امیرحسنخانی گفت: همزمان با نقشه برداری هوایی خط ریلی بیرجند با درخواست وپیگیری بنده علیرغم اینکه فردوس در برنامه نبود ولی نقشه برداری هوایی خط ریلی فردوس نیز انجام شد و با دستور دکتر نوبخت پروژه راه آهن فردوس در فصل بودجه در جدول یک قرار می‌گیرد تا برای آن اعتبار لحاظ شود.


نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث اشتغال نیز سال گذشته و امسال کارهای خوبی انجام شده است، افزود: با این وجود هنوز 25 درصد از فارغ التحصیلان فردوس بیکار هستند.


امیرحسنخانی از پتانسیل موجود گیاهان دارویی در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: بیش از چند صد نوع گیاه دارویی در فردوس وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال ایفا کند که برای فعال کردن این بخش نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است.


نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر محل دستگاه ام.ار.آی و سی تی اسکن در بیمارستان جدید فردوس در حال آماده سازی است که با تکمیل آن، این تجهیزات نصب و راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ک

انجام نقشه برداری هوایی خط ریلی فردوس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار