دیدار والی قندهار با استاندار خراسان رضوی

زلمی ویسا والی قندهار در صدر هیاتی متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی با استاندار خراسان رضوی، در مشهد مقدس دیدار کرد.

دیدار والی قندهار با استاندار خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رضا رشیدیان استانار خراسان رضوی در این دیداربا اشاره به ضرورت تقویت ارتباط و تعامل دولت‌های مسلمان با یکدیگر، بر توسعه‌ی مناسبات با کشور افغانستان به ویژه ولایت قندهار تاکید کرد.

وی خواستار استفاده‌ی بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه‌ی مناسبات بین دو استان شد و افزود: تبادل اطلاعات اقتصادی، تسهیلات تجاری و ترانزیتی بین دو طرف در زمینه‌ی صدور روادید، افزایش روند سرمایه گذاری و رفع موانع سرمایه گذاری، به تحقق این مهم کمک شایان توجهی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سطح مطلوب روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، افزود: آماده‌ی همکاری در حوزه‌های صنعتی، تجاری، علمی، فرهنگی، بهداشتی، خدمات شهری، زراعی و محیط زیست با ولایت قندهار هستیم.

رشیدیان از آمادگی استان برای تبادل استاد، دانشجو و همکاری‌های مشترک فرهنگی با قندهار خبر داد و گسترش روابط تجاری، برپایی نمایشگاه تخصصی و مشترک، ارائه‌ی توانمندی‌های اقتصادی دو طرف، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و غیر دولتی و تبادل هیات‌های تجاری بین دو استان را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: در صدور خدمات فنی و مهندسی، احداث شهرک صنعتی، تسهیل در روند فعالیت تجار و بازرگانان دو طرف و تسریع در مبادله‌ی کالا، آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی بر تداوم و گسترش توریسم درمانی با توجه به وجود مراکز درمانی مجهز و کادر درمانی متخصص، تاکید کرد و از همکاری‌های مشترک در این حوزه با برخی ولایت‌های افغانستان خبر داد.

 رشیدیان با اشاره به حجم قابل توجه سرمایه گذاری در بند چابهار و برنامه ریزی برای اتصال آن به خط آهن سراسری مشهد، تهران، گفت: از این طریق و ارتباط آن با مسیر ریلی خواف به هرات، زمینه برای توسعه حمل و نقل ایمن ریلی فراهم می‌شود.

وی از همجواری استان با کشور‌های همسایه به عنوان یک مزیت یاد کرد و تامین امنیت در مناطق مرزی را ضروری دانست و افزود: باید در این راستا تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

رشیدیان بازگشت برخی افراد و گروهک‌های تکفیری از سوریه به افغانستان را موجب نگرانی دانست و گفت: ما خواهان استقرار امنیت و ثبات در کشور‌های همسایه خود هستیم.

زلمی ویسا والی قندهار نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد و مثبت ارزیابی کردن نتایج سفرش، گفت: اهتمام و علاقه‌ی دو طرف بر توسعه‌ی همه جانبه‌ی همکاری‌ها است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر تسهیل در تردد کامیون هاریال نفت کش و تسهیل در روند صدور ویزا برای بازرگانان، افزود: زمینه برای حضور تجار و بازرگانان خراسان رضوی در ولایت قندهار فراهم است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.