رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)؛

۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛پرویز فتاح در برنامه تلویزیونی اولدوز گفت:در سال تولید و اشتغال و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، هدف دولت  رونق تولید  و اشتغال است که در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره)  اقدامات خوبی انجام داده است.
وی افزود: از میان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور یک میلیون و  ۳۰۰هزار نفر سالمند بالای ۶۵ سال است که اکثر این افراد روستا نشین و قادر به کار نیستند و ۲۰ درصد از جامعه‌ی هدف هم زیر ۲۰ سال و مشغول تحصیل هستند که از این میان تمرکز روی افرادی است که توانایی انجام کار را داشته باشند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار در سطح کشور بالای یک میلیون نفر است که به انواع مشاغل خانگی از جمله فرش بافی، گلدوزی و... مشغول هستند.
فتاح گفت: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) کنترل خانواده‌ی افراد تحت پوشش است تا از انواع آسیب‌های خانوادگی به دور باشند.
وی اضافه کرد: شش درصد از کل جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این میان استان آذربایجان غربی رتبه‌ی خوبی را در میان استان‌های کشور داراست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: تنها چهار درصد از جمعیت ۳ میلیونی آذربایجان غربی تحت پوشش هستند که این نشان دهنده‌ی عزم جدی مسئولین استانی است.
فتاح گفت:با همت استانداری آذربایجان غربی سال قبل در استان حدود ۵۳ میلیارد تومان وام به دارندگان شرایط اختصاص داده شده است که امسال این رقم به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و انتظار می رود با جذب وام بیشتر از تعداد افراد تحت پوشش روز به روز کاسته شود.
وی تأکید کرد: در حال حاضر در آذربایجان غربی هر فرزند یتیم ۱۴۸ هزار تومان ماهیانه دریافت میدکند که این رقم از متوسط کشوری بالاتر است و این امر به لطف خیرین محترم استان تحقق یافته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خاتمه گفت: اراده‌ای که ما در روحیه‌ی مردم استان اعم از ترک و کرد، شیعه و سنی می‌بینیم اراده‌ای همگانی است که انتطار می رود با همکاری همه‌ی مردم استان، فقر از این استان ریشه کن شود و این امر چندان دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/م

4در صد از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره )

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.