ذوالفقاری خبر داد

جمع آوری بیش از 35 میلیارد تومان نذورات در طرح "نذر قربانی"

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت:بر اساس آمار‌های اولیه تاکنون 35 میلیارد و 267 میلیون و 247 هزار تومان نذورات نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد اهدا شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تقدیر از مشارکت مردم نیکوکار سراسر کشور در طرح «نذر قربانی» کمیته امداد گفت: بر اساس آمار‌های اولیه تاکنون ۳۵ میلیارد و ۲۶۶میلیون و ۲۴۷ هزار تومان نذورات نقدی و غیر نقدی با هدف کمک به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهدا شده است.

وی درباره ارزش نذورات قربانی نقدی و غیر نقدی اهدایی نیکوکاران گفت: مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده بیش از دو میلیارد و ۲۴۶میلیون تومان، حجم نذورات غیر نقدی ۱۵میلیارد ۵۹۵میلیون تومان، اهدای نذر از طریق مراکز نیکوکاری پنج میلیارد و ۳۷۹میلیون تومان و کمک‌های مستقیم نیز ۱۲میلیارد تومان بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادبا اعلام اینکه این رقم مربوط به آمار اولیه است افزود: با توجه به اینکه کمک‌های نقدی خیران و حاجیان در چند روز آینده ادامه دارد قطعاً این رقم افزایش خواهد یافت.

ذوالفقاری یادآور شد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، نذورات نقدی و غیر نقدی عید قربان با اولویت سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، فرزندان محسنین و خانوارهای دارای بیمار صعب العلاج توزیع شد.

رشد ۵۳ درصدی نذورات عید قربان نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مردم خیر سراسر کشور در عید قربان بیش از ۲۹ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند، گفت: کمک‌های مردمی و نذورات عید قربان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از  ۵۳ درصد رشد داشته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه حجم کمک‌های مردمی در قالب نذورات نقدی و غیر نقدی در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است افزود: این کمک‌ها در استان‌های البرز حدود چهار برابر ، همدان حدود سه برابر و خوزستان دو برابر نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد یافته است .

وی همچنین درباره رتبه‌بندی استان‌های سراسر کشور در زمینه حجم مشارکت مردم در پرداخت نذورات قربانی گفت: سه استان‌ فارس با چهار میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان ،گلستان با چهار میلیارد و ۱۷۹میلیون تومان و سیستان و بلوچستان با سه میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان به ترتیب بیشترین اهدای نذورات قربانی را به خود اختصاص دادند.

معاون توسعه مشارکت‌ها مردمی کمیته امداد به نذورات قربانی خاص برخی خیران اشاره کرد و افزود: در روز عید قربان امسال یک خیر دامغانی با ذبح هزار راس گوسفند و اهدا آن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تعداد خانوارهای زیادی را از این نعمت متنعم کرد.

ذوالفقاری همچنین از آمادگی کمیته امداد برای دریافت نذورات قربانی مردم سراسر کشور در طول سال خبر داد و گفت: خیران می توانند در طول سال نذر خود را با استفاده از شیوه‌های پرداخت مختلف از جمله شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷* ، واریز به شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی، اپلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایت emdad.ir به کمیته امداد پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار