دادستان دهاقان مطرح کرد:

آمادگی دادگستری برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در دهاقان

دادستان شهرستان دهاقان گفت: همیشه برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز آمادگی داشته‌‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر قاسمیان  امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دهاقان، اظهار کرد: با توجه به معضل کم‌آبی در کشور مدیریت آن مهم بوده و در این راستا اولویت‌بندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد، افزود: آب آشامیدنی به سبب اهمیت آن در اولویت قرار دارد زیرا مردم نباید از نوشیدن آب شرب محروم باشند و بعد از آن آب کشاورزی و سایر مصارف لحاظ می‌شود.

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: وظیفه اداره آب منطقه‌ای تعادل بخشی به منابع و مصارف آب بوده که باید سریع و جدی اقدام به مسدود کردن چاه‌ها کنند.

وی وضعیت آب شرب در  شهر گلشن دهاقان را بحرانی دانست و اذعان کرد: گلشن با وضعیت خاصی در آب شرب مواجه شده و و مردم آن به واسطه بهره‌مندی از درک و بینش با این شرایط سازگار هستند و باید این مشکل برطرف شود.

قاسمیان چاه‌های غیرمجاز را جرم دانست و خاطرنشان کرد: چاه‌های غیرمحاز باید شناسایی شوند و با پیگیری قضایی با آن‌ها برخورد شود زیرا جرم تلقی می‌شود.

وی افزود: با مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز تا کنون تا حدی کوتاهی صورت گرفته که می‌طلبد در این خصوص جدی‌تر اقدام شود.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد پس از مسدود شدن چاه غیرمجازی که خود راه‌اندازی کرده‌اند دوباره اقدام به استفاده از آن می‌کنند باید مجدد نسبت به مسدود کردن آن اقدام شود و جریمه صورت گیرد.

وی اذعان کرد: در برخی از باغات استخر آب برای تفریح استفاده می‌شود که باید سریع و فوری مسدود شوند و افرادی‌که اقدام به سرمیایه‌گذاری در گلخانه‌ها کرده‌اند هم باید از چاه مجاز برداشت کنند و در غیر این‌ صورت چاه غیرمجاز گلخانه‌ها هم مسدود و در صورت نیاز به آب باید سطح زیر کشت خود را کاهش دهند زیرا آب شرب در اولویت قرار دارد.

هم‌چنین در ادامه محمد بت‌شکن دادستان شهرستان دهاقان با حضور در این جلسه با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز  معظل همیشگی شهرستان بوده، اظهار کرد: چاه‌های غیرمجاز باید مسدود شوند و تاکید همیشگی ما بوده است و اگر کوتاهی تا کنون صورت گرفته از ناحیه آب منطقه‌ای بوده است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز، بیان داشت: هیچ وقت مسؤولان اداره آب منطقه‌ای شهرستان دهاقان را پشت اتاق خود منتظر نگه نداشته‌ایم در حال حاضر هم برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز آماده هستیم و چند مورد چاهی که در دستور کار قرار داده‌‌اند هنوز مسدود نشده است.

وی در جواب مدیر اداره آب منطقه‌ای نسبت به اخطار چاه‌های غیرمجاز گفت: پس از شناسایی و اطمینان از غیرمجاز بودن چاه آب حتما نسبت به مسدود شدن آن اقدام کنید و نیازی به اخطار نیست چون جرمی صورت گرفته است.

بت‌شکن گفت: حتی اگر احتمال غیرمحاز بودن چاهی را می‌دهید وارد عمل شوید و ورود پیدا کنید تا اطمینان خاطر یابید و یا مسدود شود.

دادستان شهرستان دهاقان گفت: مردم باید احساس کنند که نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره آب به شدت با چاه غیرمجاز برخورد می‌کنند و اقدام به این کار نکنند.

وی افزود: در سال جاری نسبت به 67 حلقه چاه آب غیرمجاز به ما شکایت شده بسیار کم بوده و باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مجید رفیعی مدیر اداره آب منطقه‌ای شهرستان دهاقان نیز با حضور در این جلسه اظهار داشت: ما مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز را وظیفه خود می‌دانیم و اقدام می‌کنیم.

وی شناسایی چاه‌های غیرمجاز را مشکل دانست و افزود: پیدا کردن چاه غیرمجاز سخت بوده و چند چاه غیرمجاز در گلشن دهاقان شناسایی شده که 6 مورد آن اجازه ورود به ما نداده‌اند و نیاز به حکم قضایی دارد.

مدیر اداره آب منطقه‌ای شهرستان دهاقان تصریح کرد: در سال جاری از 67 حلقه چاه آب غرمجاز شکایت کرده‌ایم اما به سبب کمبود نیرو تلاش بیشتر به سختی میسر می‌شود و افزایش نیرو برای مسدود شدن چاه‌ها مهم تلقی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

مسدودکردن چاههای غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.