ممنوعیت برداشت بیش از حد فرآورده های جنگلی ایلام

مسئول اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برداشت بیش از سطح خودمصرفی از فرآورده های جنگل های ایلام ممنوع است

به گــزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،غلامحسین پورنجف اظهار کرد: اکنون که فصل برداشت و مصرف میوه وحشی درخت بنه با نام محلی ونوشک یا پسته وحشی آغاز شده بهره برداران باید در میزان و چگونگی برداشت این محصول دقت داشته باشند.


وی توضیح داد: بهره برداران در حد متعارف و مصرف خانوار خود از این میوه برداشت و نیز از شکستن و آسیب رساندن به شاخ و برگ و ساقه درختان خودداری کنند.


پورنجف افزود: میوه درخت بنه جزء فرآورده های جنگلی مجاز برداشت مشروط است که بهره برداران باید در قبال برداشت این محصول علاوه بر پرداخت حقوق بهره های مالکانه به دولت طرح ها و تعهدات اجرایی و احیای در بافت جنگل ها نیز داشته باشند.


وی گفت: بهره برداران که بیشتر افراد روستایی و حاشیه نشینان جنگل ها هستند برای استفاده و بهره برداری از اقلام فرعی اراضی جنگلی همچون چوب و میوه های درختان باید از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مجوز داشته باشند.


مسوول اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام  یادآور شد: انتقال و یا قاچاق میوه و فرآورده های فرعی جنگلی چون میوه بنه به نقاط دیگر ممنوع بوده و حمل این محصولات جنگلی نیازمند مجوز بوده و خارج از دریافت مجوز با افرادی که اقدام به حمل فرآورده های جنگلی به نقاط دیگر کنند برخورد می شود.


پورنجف با بیان اینکه فرآورده های جنگلی ایلام همچون بنه (ونوشک) محلی برای مصرف و درآمدهای اقتصادی عده ای از مردم و بهره برداران است، از همه کسانیکه برای برداشت این محصولات به جنگل ها می روند خواست از آسیب رساندن به درختان و میوه های نارس خودداری کنند.

 

انتهای پیام/ع

ممنوع شدن برداشت بیش از حدمصرف فراورده های جنگلی در  ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.