با حضور مشاور مدیرعامل توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور:

بهره برداری از پروژه برق رسانی به روستای میل سفید اردکان

با حضور مشاور مدیرعامل توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور، پروژه برق رسانی به روستای میل سفید اردکان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ولی الدین مصلحتی مشاور مدیر عامل توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور دراردکان گفت:  پروژه برق رسانی به روستای میل سفید اردکان با احداث ۵۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط و احداث ۳۰۰ متر شبکه فشار ضعیف کابل خودنگهدار و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۵ و ۵۰ کاوا انجام شده است که با بهره برداری از این پروژه تعداد ۸ خانوار روستای میل سفید از نعمت برق بهره مند شده اند.

 مصلحتی افزود: برق رسانی به روستاها به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان و سایر افراد اشتغال ایجاد می کند که در اقتصاد کشور نقش به سزایی دارد و با ورود برق به روستاها صنایع کوچک و دستی، کشاورزی و دامداری ها توسعه پیدا کرده و اقتصاد و اشتغال در روستاها را متحول می کند.

وی با اشاره به تاریخچه تولید نفت در ایران گفت: این انصاف نیست که فقط شهرها و مناطق خاص از این نعمت برخوردار باشند و روستاها از آن محروم باشند برق رسانی به روستاها وظیفه است.

این مقام مسئول اظهار داشت: استان یزد به دلیل تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارای اهمیت ویژه ای است و تأمین امنیت آن به دلیل موقعیت جغرافیایی استان یزد برای ما مهم است.

 

وی اظهار داشت: کشور ما بر روی دریای نفت و گاز قرار دارد ولی تا چندسال آینده میزان نفت استخراجی فقط جوابگوی مصارف داخلی خواهد بود و بخشی که صادر می شود صرف هزینه های جاری می شود و اگر درآمدهای فعلی به عنوان سرمایه مولد در خدمت تولید و اشتغال قرار بگیرد در سالهای آینده با بن بست مواجه نخواهیم شد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به تأکید قانون اساسی بر رفع تبعیض ناروا گفت: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، وظیفه همه مسئولین در جمهوری اسلامی ایران است و ما باید در عمل شعار عدالت را محقق کنیم تا همه مردم بویژه روستائیان عزیز بتوانند از مواهب توسعه بهره مند شوند.

تابش افزود: مسئولین و برنامه ریزان در اجرای پروژه ها باید به دو نکته رضایتمندی مردم و بازده اقتصادی مطلوب توجه ویژه داشته باشند که طرح برق رسانی به روستای میل سفید خرانق این ویژگی ها را دارد.

 مصلحتی افزود: ایجاد اشتغال به تنهایی نمی تواند جمعیت را به روستاها بازگرداند بلکه باید در راستای دستیابی به امنیت پایدار تلاش کنیم چرا که بازگشت مردم به روستاها می تواند این امنیت را تضمین کند. اگر روستاها خالی از سکنه باشد به محل تاخت و تاز باندهای قاچاق و گروه های تروریستی تبدیل خواهد شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به مصرف ۸۵ درصد از نیروی برق در بخش صنعت شهرستان اردکان و درآمد حاصله از آن گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان نیز باید به همان اندازه به روستاها توجه داشته باشد.

نماینده مردم اردکان از تلاش دست اندرکاران اجرای این پروژه برای عمران و آبادی هرچه بیشتر این روستا و از اهالی روستای میل سفید برای همراهی در اجرای این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است هزینه اجرای پروژه برق رسانی به روستای میل سفید اردکان بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون ریال است که ۱۲۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات عمرانی، ۱۹۰۰ میلیون ریال از اعتبارات برق رسانی روستایی شرکت توانیر و ۳۰۰ میلیون ریال از این مبلغ نیز از محل کمک های مردمی روستا تأمین شده است.

این پروژه با احداث ۵۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط و احداث ۳۰۰ متر شبکه فشار ضعیف کابل خودنگهدار و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۵ و ۵۰ کاوا انجام شده است که با بهره برداری از این پروژه تعداد ۸ خانوار روستای میل سفید از نعمت برق بهره مند شده اند.

انتهای پیام/ ی

افتتاح پروژه برق رسانی به روستای میل سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار