ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم‌گیری درباره آینده برجام وظیفه نظام و شورای عالی امنیت ملی است

عضو موتلفه اسلامی گفت: تصمیم‌گیری درباره آینده برجام وظیفه مجموعه نظام و شورای عالی امنیت ملی است.

ترقیحمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخیر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر احتمال پایبندی ایران به برجام در صورت خروج آمریکا از آن گفت: تصمیم‌گیری در مورد آینده برجام وظیفه مجموعه نظام و شورای عالی امنیت ملی است.

عضو موتلفه اسلامی با بیان اینکه احتمالا آقای صالحی در چارچوب صلاحیت خود اظهارنظر کرده و یا برحسب کسب اطلاع چنین سخنی گفته است، اظهار داشت: در دکترین نظامی ما رفتن به سمت سلاح هسته‌ای وجود ندارد و از این منظر سخن آقای صالحی درست است زیرا از ابتدا هم سیاست جمهوری اسلامی نفی و نرفتن به سمت سلاح کشتار جمعی بوده است.

وی با بیان اینکه اتهام‌های وارده به ایران و فشارهایی که ایجاد کردند اساسی نداشته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا مخالف سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی بوده و بر همین اساس هم عضو آژانس شده است.

ترقی گفت: اگر نظر بر این باشد که ما تحریم‌های دیگر آمریکا را بر مبنای این توافق بپذیریم و علی رغم اینکه آمریکا به این توافق در زمینه همکاری با ما پایبند نیست، ما همچنان به خواسته‌های آنها تن بدهیم چنین موضوعی مطرح نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد که ما دست از غنی‌سازی اورانیوم برداریم و یا از ساخت راکتور منصرف شویم و یا ذخیر‌ه‌سازی خود را در حد ضرورت انجام ندهیم، هرگز چنین چیزی وجود نخواهد داشت.

عضو موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که آمریکا زیر توافق بزند، جمهوری اسلامی نمی‌تواند به غیر از همان اصلی که به آن پایبند است، یعنی نرفتن به سمت سلاح هسته‌ای، چیز دیگری را در توافق ادامه دهد.

انتهای پیام/

 

آینده برجام با خروج آمریکا

تاثیر خروج آمریکا بر برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار