برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمند فقید قروه‌ای

مراسم بزرگداشت هنرمند فقید استاد عربعلی شروه در قروه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛به همت انجمن باران، نشریه مهر دلبران و بنیاد ملی نخبگان دفتر استان کردستان، مراسمی در بزرگداشت یاد و خاطره استاد عربعلی شروه بنیانگذار سبک نوین طراحی در ایران و مترجم و مولف بیش از 120 عنوان کتاب در زمینه هنر و طراحی در قروه برگزار می‌شود.

صادق حسین‌زاده مسئول انجمن باران شهرستان قروه در این خصوص گفت: این انجمن در راستای معرفی شخصیت‌های هنری و فرهنگی بومی، اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد "عربعلی شروه" با همکاری ماهنامه‌ مهر دلبران و بنیاد ملی نخبگان استان کردستان کرده است که این مراسم روز پنج شنبه هفته جاری در کانون امام خمینی (ره) و با حضور خانواده استاد شروه، اساتید و همکاران و دانش آموختگان برگزار می‌شود. 

عربعلی شروه در سال ۱۳۱۸ در روستای شکوه‌آباد قروه سنندج به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم، سال‌ها در روستاهای همدان به شغل معلمی پرداخت تا این‌که در سال ۱۳۴۸ برای تحصیل در رشته‌ی نقاشی وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبا شد. پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۳۵۴، برای تدریس آناتومی به هنرستان هنرهای تجسمی دعوت شد و در عین حال در دانشکده‌ی هنرهای زیبا نیز تدریس ‌کرد.

در همین سال‌ها کار ترجمه را آغاز کرد و کتاب‌های متعددی را در زمینه‌ی هنرهای تجسمی ترجمه یا تألیف نمود. شروه را پیشرو ترجمه‌ کتاب‌های هنری می‌دانند که با تألیف و ترجمه‌ی بیش از صد عنوان کتاب آموزشی و آکادمیک در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نقاشی و طراحی، نقشی مهم در توسعه‌ی هنر ایران داشته است. وی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به علت بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام/ م ح

برگزاری مراسم یاد و خاطره استاد عربعلی شروه بنیانگذار سبک نوین طراحی در ایران

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.