جوان برتر سال 96:

تسهیلا‌تی که بنیاد نخبگان می‌دهد، ایده‌آل نیست/ وزارتخانه از نخبگان و جوانان استفاده کند

دانشجوی برتر سال گفت: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان‌ ایده آل نیست، امیدواریم که از جوانان مستعد در وزارتخانه‌ها استفاده شود.

تسهیلا‌تی که بنیاد نخبگان می‌دهد، ایده‌آل نیست/ وزارتخانه از نخبگان و جوانان استفاده کندمهدی رحمانی دانشجوی دکترای علوم ارتباطات‌ دانشگاه تهران‌ و دانشجوی نمونه کشوری در سال 95 و جوان برتر سال 96 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به این موضوع که می‌خواهد کارش را در کشور ادامه دهد، گفت: برنامه من این است که در ایران بمانم و به همین دلیل مقطع دکترای‌ خود را در دانشگاه تهران می‌خوانم‌ و از ایران خارج نمی‌شوم.

 رحمانی با خاطرنشان کردن این موضوع که دانشگاه شهید بهشتی‌ در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است، تصریح کرد: دانشگاه ما خوب است اما کلیت‌ دانشگاه‌های کشور وضعیت خوبی ندارد و نه تنها از استانداردهای‌ جهانی عقب هستند بلکه با چشم‌اندازهای‌ خودمان نیز فاصله بسیاری دارند.

 دانشجوی برتر سال در تشریح برنامه‌ آینده خود، اظهار کرد: طبیعتاً نمیخواهم استاد شوم، من سوابق بسیار زیادی در وزارت علوم دارم و کارشناس انجمن علمی بوده‌ام و علاقه دارم که به سمت کارهای اجرایی بروم اما شاید موقعیتی‌ به وجود آمد و توانستم در کلاس‌های درس تأثیرگذار باشم در چنین شرایطی نسبت به  تدریس واکنش منفی نخواهم داشت.

 وی در رابطه با تسهیلاتی‌ که بنیاد ملی نخبگان برای نخبه‌های کشور در نظر گرفته است، گفت: تسهیلاتی‌ که بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان می‌دهد، ایده‌آل نیست، اینکه می‌گویند دانشجویان به دانشگاه‌های خارج از کشور بروند و سپس به کشور برگردند‌ کمی گیج کننده است زیرا دانشجویی که با پول خود به خارج از کشور رفته و در آنجا در بهترین دانشگاه تحصیل کرده امکان ندارد که دوباره به کشور برگردد. اگر قرار است حمایتی صورت گیرد،  بهتر است در داخل کشور انجام بگیرد و دانشجو بورس‌ شود و هزینه‌هایش را بدهد.

به دنبال تاسیس انجمن نخبگان هستیم

 رحمانی در این باره تأکید کرد: زمان‌های بسیاری بدون نتیجه مثبتی به دنبال دغدغه‌هایمان بوده ایم اما حالا با پشت سر گذاشتن این شرایط خواهان تأسیس انجمن نخبگان هستیم‌ تا بتوانیم حرف‌هایمان را بزنیم و مشکلاتمان‌ را حل کنیم.

 دانشجوی برتر سال در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در وزارت علوم،  بنیاد ملی نخبگان و وزارت ورزش و جوانان بیشتر به دانشگاه و جوانان اهمیت داده شود تا بتوانیم انسان‌های توانمند را تحویل جامعه دهیم زیرا بسیاری از مشکلات ما به دست این جوانان حل می‌شود. ما به قول ه معاون ریاست جمهوری  که گفتند از مشاوران جوان برای وز‌را استفاده می‌کنند، امیدواریم و منتظر می‌مانیم تا در این دوره او به قول خودش عمل کند و  وزرا همکاران خود را از بین جوانان مستعد انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار