برنامه آب منطقه ای مازندران با رویکرد مديريت منابع و مصرف بهينه آب در بخش کشاورزی

استفاده بهینه آب و مدیریت زمان کشاورزی مساله ای اساسی است که باید در دستور کار جدی شرکت آب منطقه ای  مازندران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی نبيان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان با اشاره به اينكه آب یکی از مباحث کلیدی و پرچالش همه استان ها و مازندران است، گفت: بطور میانگین در ۶ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد بارندگی کاهش یافت و می طلبد تا نگاهی جدی تر به مديريت منابع آب و مصرف بهينه آن داشته باشيم.

وی با بيان اينكه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و آشامیدنی باید در اولویت ماموریت های دستگاه های مسئول باشد، افزود: برای مدیریت منابع آب کشاورزی در سال آینده برنامه اصولی و علمی ارایه شود و در بخش هایی که مصرف آب بالاست نیازمند اهتمام مجدانه تری در این راستا هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اين كه جهت گیری ها باید بیشتر به سمت کشت محصولاتی باشند که نیاز به آب کمتری دارند، گفت: در استانی که ۶۰۰ میلی متر بارندگی داریم، فقط ۱۰ درصد آب استان از طریق سدها مدیریت می شود و با شاخص کشوری فاصله زیادی داریم.

نبيان با بيان اينكه باید با تصمیماتی که کمترین آسیب را به محیط زیست می رسانند مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی استان را برطرف کرد، افزود: زیرساخت های استان در بخش تامین و توزیع آب آشامیدنی و کشاورزی باید متناسب با جمعیت مازندران باشد.

وی گفت: مازندران استانی گردشگرپذیر است و تامین آب آشامیدنی مردم باید با بکارگیری همه ظرفیت ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: سد کسيلیان که هدف آن تامین آب شرب منطقه و چندین شهر پایین دست است با تدبیر درست هر چه سریع تر باید آغاز شود.

انتهای پیام/آ

برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
آخرین اخبار