قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر:

کوپنی شدن توزیع مواد‌ مخدر حرکت نامناسبی است

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور گفت: کوپنی شدن و دولتی شدن توزیع مواد مخدر حرکت نامناسبی است و اعتقادی به آن نداریم.

به گزارش کوپنی شدن توزیع مواد‌ مخدر حرکت نامناسبی است گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی مویدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اساساً آزادسازی و ارائه کوپن سهمیه برای تریاک درست نبوده و در هیچ کشوری موادمخدر توزیع نمی‌شود، گفت: کوپنی شدن تریاک در کشوری که سلامت جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد، قابل قبول نبوده و حرف خامی بود که توسط دوستان ناآگاه بیان شد و مورد سوءاستفاده دشمنان و فرصت‌طلبان قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر با آزاد کردن تریاک در کشور اتفاقی نمی‌افتد.

مویدی با اشاره به اینکه اساساً آزادسازی و ارائه کوپن سهمیه برای تریاک درست نبوده و در هیچ کشوری موادمخدر توزیع نمی‌شود،گفت: کوپنی شدن تریاک در کشوری که سلامت جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد، قابل قبول نبوده و حرف خامی بود که توسط دوستان ناآگاه بیان شد و مورد سوءاستفاده دشمنان و فرصت‌طلبان شد.

وی با تاکید به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از موادمخدر در جامعه اظهار کرد: نقش رسانه در عصر حاضر بی‌بدیل بوده و رسانه به عنوان بهترین و امن‌ترین مسیری است که می‌تواند افکار عمومی را نسبت به حوادث و تهدیدات مصون سازد و این رسالت خدادادی است که باید به نحو احسن انجام دهند.

در سال‌جاری ۳۶۷ تن از انواع مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه خود رشد ۱۱ درصدی را شاهد هستیم که نشان از نگاه جدی و برخوردی در زمینه اعتیاد و پیشگیری از آن بوده است.

پیشروی استفاده از مواد مخدر سنتی در کشور


قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه عموم بیماران در امر اعتیاد در بخش مواد سنتی است و البته مواد صنعتی پاشنه آشیل تمام کشورها شده است ،گفت: دغدغه گسترش مواد صنعتی در کشورها وجود داشته و آسیب بزرگی به سرمایه یک کشور می‌زند و با اینکه هنوز استفاده از مواد سنتی غلظت بیشتری از مواد صنعتی دارد ولی نباید از آن نیز غافل شویم.

وی افزود: باید رسانه‌ها با نگاه درست و مطلوب وارد موضوع اعتیاد شوند همچنین ستاد مبارزه با موادمخدر نیز تلاش به ایجاد نگاه همگانی در جامعه برای کاهش شیب اعتیاد در کشور دارد.

قشر کارگر بیشترین آسیب‌دیدگان اعتیاد در بین گروه هدف


قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر با ابراز تاسف از اینکه در جوامع تعریف شده کارگران به ویژه در جوامع صنعتی، کارگران با آسیب بیشتری متوجه هستند و آلودگی بیشتری وجود دارد، بیان داشت: متاسفانه اعتیاد در بخش کارگری نسبت به جامعه هدف مورد نظر بیشتر بوده ولی با همکاری بیشتر و توجه به این امر باید هر مجموعه‌ای که بیش از ۵۰ نفر کارگر دارد،کارگاه آموزشی خاص جهت یادگیری نکات لازم برپا کند.

وی اضافه کرد: آمار کارگری معتاد در استان‌ها متفاوت بوده و در برخی استان‌ها ۱۵ تا ۱۸ و برخی ۱۸ تا ۲۰ درصد مشاهده شده است.

 قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: نمایندگان موضوع اعتیاد و کاهش آن را رصد کردند و با توجه به اینکه امروز به عنوان واقعیت جهانی دستگاه‌ها ورود خوبی در این زمینه داشته‌اند ،از این رو برنامه ششم به طور جامع به بخش اعتیاد توجه کرده است.

مویدی تصریح کرد: در نوشتن برنامه ششم، دولت اساس اصلی برنامه را تهیه کرده و مجلس فقط چکش‌کاری کرده است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در ارتباط با افزایش تعداد زنان معتاد گفت: خوشبختانه اعتیاد زنان دارای شیب تندی در کشور نبوده و فقط کمتر از نیم درصد جمعیت را معتاد زن تشکیل داده که آن هم در طی چند سال مشاهده شده است که در کل می‌توان گفت ۹۹/۵ درصد زنان پاک هستند.
 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.