نجفی:

عاشورا و کربلای ما امروز در سوریه و فلسطین است / شهید حججی افتخار تمام آزادی خواهان جهان هستند

شهردار تهران گفت:امروز عاشورا و کربلای ما در سوریه و فلسطین است و امثال شهید حججی‌ها افتخار تمام آزادی خواهان جهان هستند.

عاشورا و کربلای ما امروز در سوریه و فلسطین است / شهید حججی افتخار تمام آزادی خواهان جهان هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد علی نجفی شهردار تهران در افتتاحیه نمایش پانزدهمین مراسم عطر سیب ویژه غرفه‌های  فرهنگی با درود و یاد شهدای انقلاب و تبریک روز میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: خوشحالم که در هفته‌های نخست شهردار شدنم توفیق داشتم در این نمایشگاه‌ حضور پیدا کنم که با اعتقادات و فرهنگ ما گره خورده است.

وی با بیان اینکه معتقدم عشق امام حسین (ع) فراگیر و عمومی است و به هیچ قشری محدود نشده است، ادامه داد:حتی تعداد زیادی از برادران اهل سنت ما در محرم عزا دار شده و عزداری می‌کنند.

 نجفی ادامه داد: موضوع نهضت عاشورا در تاریخ متوقف نمانده و به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما ساری و جاری است.

 شهردار تهران گفت: منشا بسیاری از حرکت‌های آزادی خواهانه عدالت طلبانه در جهان و در طول تاریخ،نهضت امام حسین (ع) است که تاثیر عمیقی  در فرد و در جامعه وحتی جوامع غیر اسلامی داشته است.

 وی افزود: بسیاری از بزرگان ما تربیت شده این تفکر و دستگاه عظیم هستند و مکتب امام حسین همه تاریخ ما را تحت تاثیر  قرار داده است.

 نجفی با بیان فرهنگ عاشورا تاکید کرد: در طول تاریخ کشورمان ایران هر آنچه به نیکی رخ داده، بر گرفته از نهضت حسینی است.

شهردار تهران با مطرح کردن این سوال که جامعه مطلوب امام حسین امروز چه جامعه‌ای است؟ عنوان کرد: اساس  قیام امام حسین در آزادی خواهی، آزاد اندیشی، انصاف، ایثار، فداکاری و اخلاق است، بنابراین جامعه حسینی باید بر اساس این شاخص‌ها ریسک کند.

 وی افزود: مدیریت شهری باید با محوریت اخلاق عمل کند و ملاک حکومت و نهادها در رفتار با مردم و همچنین مردم با مردم باید اخلاق باشد تا مورد قبول امام حسین واقع شود.

 نجفی با اشاره به اینکه غم خواری و سیاه پوشی در جامعه حسینی به تنهایی کفایت نمی‌کند، افزود: باید بتوانیم فرهنگ عاشورا را در جامعه محقق کرده و به عمق ارزش‌ها دست یابیم.

 وی با اشاره به جمله ای از شهید مطهری "وقتی حماسه حسینی صرفا غمخواری امام حسین تبدیل شود بزرگترین خیانت به نهضت حسینی شده است" ادامه داد: نمادها، سینه زنی و عزاداری ها  بسیار خوب و با ارزش است، اما در کنار ظاهر باید به محتوای فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین توجه ویژه شود.

 شهردار تهران با اشاره به تاثیرات گسترده محرم و دستگاه امام حسین (ع) بر جامعه بیان کرد: در محرم روابط بین مردم اوج می‌گیرد معصیت کم می‌شود، حس همکاری و دوستی و مودت افزایش می‌یابد از این رو باید تلاش کنیم که این سرمایه معنوی و اجتماعی به مجموعه‌ای از اعتقادها باورها و رفتارها در تمام روزها و تبدیل شود.

 وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جامعه حسینی شور نشاط حضور جوانان است که در نمایشگاه کاملا به چشم می‌خورد.

نجفی گفت:زحمت دوستانم در 15 سال گذشته در برپایی نمایشگاه فرهنگی را تحسین می‌کنم و ما هم همین مسیر را به قوت ادامه خواهیم داد.

 وی عنوان کرد: شهرداری تسهیل گر فعالیت‌های فرهنگی در شهر است و سازمان‌های دیگر مانند سازمان تبلغیات اسلامی متصدی اصلی فرهنگ سازی در جامعه هستند.

 وی اظهار داشت: آموزه‌های عاشورا باید برای جوانان توضیح داده شود و شهرداری در سال‌های آینده با کیفیت بهتری در این مهم پیش خواهد رفت.

 نجفی بیان کرد: از امروز تا دو ماه آینده که به اربعین می‌رسیم شهرداری در چارچوب وظایف خود و بودجه تعیین شده کوتاهی نخواهد کرد و سعی می‌کنیم در برگزاری هر چه بهتر مراسم های محرم و اربعین تلاض کنیم و از نظر حجم کاری کمتر از سال‌های گذشته نباشیم و از نظر کیفیت هم بهتر عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به ارزش والای مدافعان حرم، بیان کرد: عاشورا و کربلای ما امروز سوریه و فلسطین است و امثال شهید حججی آموزش دیده مکتب حسینی ، افتخاری نه تنها برای ما بلکه برای تمام آزادی خواهان جهان هستند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار