به روزشدن حوزه‌های علمیه کشور از لحاظ آموزش و تنوع در علوم

حوزه‌های علمیه کشور از لحاظ محتوا، آموزش، تنوع در علوم، اخلاق و سیاست فکری به روز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله سید حسین حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه علیمه قم، روز یکشبنه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه شهرستان آمل به برخی شاخص‌های حوزه‌های مطلوب اشاره کرد وگفت: سه نگاه مطلوب در حوزه وجود دارد و حوزه‌های علمیه نباید راکد بوده و همراه با زمان بیاندیشد.


وی با اشاره به اینگه در نگاه سوم برای حوزه مطلوب علاوه بر اصالت و سنتی بودن در حوزه چشمش را به گذشته نمی‌ببندد و متقضیات امروز را در نظر می‌گیرد، افزود: حوزه امروز را بررسی و از آینده غفلت نمی‌کند که ضرورت دارد برای آینده برنامه ریزی کند.


آیت الله حسینی بوشهری گفت::حوزه مطلوب راه ورود و خروج را می‌شناسد و کسی که ورودی را نشناسد خروجی را خوب نمی‌شناسد.


نماینده مردم بوشهر درمجلس خبرگان رهبری افزود: حوزه مطلوب دارای استقلال است که مقام معظم رهبری فرمودند: حوزه بی تفاوت نسبت به نظام اسلامی نیست که اگر انتقادی می‌کند از سر لطف است.


وی ضمن توصیه به طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان آمل در خصوص استفاده از فرصت‌های طلایی گفت: کسی که می‌خواهد امر به معروف کند باید عامل و آمر به حلال و حرام باشد تا بتواند در جامعه همانند آیت الله جوادی آملی اثرگذار باشد.


در پایان این مراسم، حجت الاسلام احمد غلامیان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) معرفی و از زحمات و خدمات مدیر قبلی و نیز از طلاب برتر این حوزه علمیه تجلیل شد.


انتهای پیام/آ


ضرورت به روزشدن حوزه‌های علمیه به لحاظ محتوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار