معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد یزد؛

افزایش پنج درصدی کمک های مردمی یزد به نیازمندان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد یزد گفت: امسال خیران یزدی‌ به مددجویان کمیته امداد استان 67 میلیارد ریال کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  غلامرضامشعلچی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) یزد گفت: نیکوکاران استان از ابتدای سال1396تاکنون، 67 میلیارد و 740 میلیون ریال در اجرای طرح های مختلف به مددجویان زیر پوشش این نهاد کمک کردند.

مشعلچی افزود: میزان کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه سال 1395، پنج درصد افزایش دارد و مبالغ جمع آوری شده در 10شهرستان استان صرف امور نیازمندان و مددجویان همان منطقه می شود.

وی یاد آورشد: طرح های مشارکتی شامل صدقات، زکات، رضوان، اکرام ایتام، محسنین ، اطعام، کوثر ، شفاء و عقیقه است.

مشعلچی اظهار کرد: همچنین مردم امسال 23 میلیارد و 680 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 6 درصد رشد دارد.

وی افزود: هم اکنون حدود 175 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک برای جمع آوری صدقه در استان نصب یا در اختیار شهروندان است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه زکات یکی دیگر از طرح های مشارکتی است گفت: در چهار ماهه سال جاری 9 میلیارد و 840 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب جمع آوری شد و برای رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: از 768 روستای استان، 177 روستا مشمول پرداخت زکات هستند که 39 درصد زکات جمع آوری شده در ساخت و تکمیل پروژه های عام المنفعه و 61 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: خیران می توانند با مشارکت در طرح  رضوان که از طرح‎های مشارکتی این نهاد است با پرداخت کمک‎های انسان‎دوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به ساخت سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.

انتهای پیام/ ی

کمک خیران یزدی  به مددجویان کمیته امداد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار