جام والیبال قهرمانان بزرگ جهان- ژاپن؛

ایران – ایتالیا؛ مصاف با لاجوردی‌پوشان و امید برای آغاز مقتدرانه

تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی بزرگ جهان را مقابل تیم ملی والیبال ایتالیا برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال قهرمانان بزرگ جهان از فردا با برگزاری 3 دیدار رسما آغاز خواهد شد و تیم ملی والیبال كشورمان كه با 14 بازیكن راهی ژاپن شده است، در نخستین گام به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا خواهد رفت.

تیم ملی والیبال ایتالیا در شرایطی پا به مسابقات قهرمانی قاره‌ها در ژاپن خواهد گذاشت كه بعد از حذف زودهنگام از مسابقات قهرمانی اروپا و همچنین ناكامی در لیگ جهانی تلاش خواهد كرد نتایج ضعیف یكی دو تورنمنت اخیر را جبران كرده و بار دیگر خود را به عنوان تیمی قدرمند در جهان مطرح كند.

ایتالیایی‌ها در لیگ جهانی 2017 نتیجه بسیار ضعیفی گرفته و دهم شدند و در قهرمانی اروپا نیز در یك چهارم نهایی حذف شدند. ایتالیا هرچند در المپیك موفق به كسب سكو شد اما این تیم بعد از المپیك با حضور مربی جوانش راه سقوط را پیش گرفت.

مردان والیبال ایران در سال‌های اخیر چندین و چند بار مقابل تیم ملی ایتالیا به میدان رفته‌اند و نتایج متفاوتی را كسب كردند. اولین دیدار 2  تیم ایران و ایتالیا در مسابقات قهرمانی جهان و در سال 2006 رقم خورد. مسابقه‌ای که در آن ایتالیایی‌ها صاحب برتری 3 بر صفر شدند. از آن روز تا به بعد دو تیم 17 بار با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران 5 برد و سهم لاجوردی‌پوشان 12 پیروزی بوده است.

نخستین پیروزی ایران مقابل ایتالیا، در پنجمین رویارویی 2 تیم و نخستین سال حضور ایران در لیگ جهانی 2013 رقم خورد که ایران در خاک ایتالیا این تیم را 3 بر یک شکست داد؛ بردی که هیچگاه از خاطره والیبال دوستان ایرانی محو نخواهد شد.

آخرین برد ایران مقابل این تیم نیز در رقابت‌های قهرمانی جهان 2014 رقم خورد و پس از آن ایتالیا در چهار رویارویی دو تیم، 4 برد 3 بر صفر به دست آورده است.

آخرین مسابقه دو تیم هم در هفته اول لیگ جهانی 2017 بود که ایتالیایی‌ها موفق به شکست 3 بر صفر ایران شدند.

در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ که ایتالیایی‌ها یک مدال طلا و دو برنز در طول سه دوره حضور قبلی‌شان داشته‌اند، ایران و ایتالیا تنها یک‌بار با هم بازی کردند که تیم ایران در سال 2013 موفق به شکست 3 بر 2 حریف شد.

تیم ملی والیبال ایران فردا صبح از ساعت 11 به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا خواهد رفت. در دیگر بازی‌های فردا فرانسه به مصاف برزیل می‌رود و ژاپن میزبان با آمریكا دیدار می‌كند. این رقابت ها در شهر «ناگویا» و استادیوم «نیپون گایشی» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لاجوردی‌پوشان نخستین حریف ایران در جام بزرگ قهرمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار