واکنش دادستان کل کشور به کشتار مسلمانان در میانمار؛

گرگ‌های درنده خود را مدافع حقوق بشر می‌بینند/ ایران ‌در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت نمی‌کند

دادستان کل کشور گفت: جا دارد به خاطر حقوق بشری که مدعیان دروغین خود را مدافع حقوق بشر می‌بینند و امروز در میانمار جنایاتی که انجام می‌شود خون گریست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری ،دادستان کل کشور،عصر امروز در همایش و مراسم افتتاحیه دوره تربیت حقوقدانان طراز انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تبریک روز میلاد امام موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: در کنار حرم کریمه اهل‌بیت(س)، حضرت فاطمه معصومه(س) بر این نعمت شاکریم که در این جمع نورانی حضور پیداکرده‌ایم.

دادستان کل کشور گفت: غبار مرگ بر جامعه بین‌الملل نشسته است؛ ایران ‌در برابر این جنایات سکوت نمی‌کند،جا دارد به خاطر حقوق بشری که مدعیان دروغین و گرگ‌های درنده در پوست میش، خود را مدافع حقوق بشر می‌بینند و امروز در میانمار جنایاتی که انجام می‌شود خون گریست.

 وی با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) گفت: امام (ع) در این حدیث فرموده‌اند که در مسیر زندگانی تقوا را پیشه کن و در مسیر حق سخن بگو و در این مسیر گام بردار، ولو اینکه در مسیر حق انسان دچار گرفتاری‌هایی نیز بشود.

دادستان کل کشور بیان کرد: امام موسی بن جعفر(ع) می‌فرمایند مبادا به علت آنکه گرفتاری‌هایی در مسیر حق دامن‌گیرت شود از مسیر حق‌گویی و حق‌شناسی قرار نگیری، همچنین امام(ع) فرموده‌اند مسیر غلط و انحرافی را نادیده بگیر ولو اینکه ظاهراً راه نجات تو در آن است.

منتظری اضافه کرد:امرونهی الهی در قرآن کریم به‌صورت امری و دستوری آمده است، خداوند در دو جای قرآن کریم با بکار بردن واژه " یامرکم" دستور به اجرای کاری کرده است، و در هر دو مورد از آیات قرآن کریم یعنی سوره نساء و سوره نحل امر به برگرداندن امانات به اهلش سخن گفته است.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق امانت، مربوط به امانتی است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) عطا کرده است که همان ولایت و امامت است، که خداوند دستور به اجرای امر خودکرده است.

دادستان کل کشورتصریح کرد: با بیان اینکه خالق اصلی ولی تمام بشر است،  وقتی‌که حکومت را به دست می‌گیریم، آیا این آیه شریفه ناظر تنها به قضاوت است و یا نه، تمامی مدیران و مسئولان در هر رده‌ای مشمول این آیه هستند، و در نگاه جمهوری اسلامی عدالت خمیرمایه ولایت و حکومت‌داری است.

منتظری با اشاره به اهمیت کار و جایگاه حقوقدانان گفت: در هر مسندی که انسان باشد باید بداند که خمیرمایه این مسیر داشتن عدالت است و اگر در خود توان اجرای عدالت را نمی‌بینیم نباید دست به قضاوت بزنیم.

وی ادامه داد:با بیان اینکه مسیری که حقوق‌دانان انتخاب کرده‌اند بسیار سخت بوده و با موانع فراوانی روبه‌رو هستید، کسی که مسیرش مسیر سالمی باشد خداوند او را یاری خواهد کرد.

دادستان کل کشور تأکید کرد: امروز جامعه حقوق‌دان کشور اعم از دستگاه قضایی و کانون وکلا به‌شدت نیازمند جوانان برومند معتقد با تفکر بسیجی است و باکمال تأسف باید بگوییم که در طول 38 سال انقلاب نتوانسته‌ایم بازار حقوق‌دانان به خودمان را با این‌گونه تفکر و جوانان رونق‌بخشیم.

منتظری خاطرنشان کرد: با تأکید بر اینکه در عرصه وکالت مرکز مشاورین به‌شدت نیازمند انسان‌های بسیجی و معتقد به مبانی انقلاب است، مقام معظم رهبری توصیه‌ها و رهنمودهایی به دستگاه قضایی داشتند که فرموده‌اند امروز دستگاه قضایی ما باید صد در صد انقلابی باشد.

وی گفت: این همایش و تجمع چرا باید در سال 96 برای نخستین بار برگزار شود، دیر حرکت کرده‌ایم و آسیب این حرکت کردن را شاهد هستیم، شاکله کانون وکلا در نظام جمهوری اسلامی در حال خدمت‌رسانی است چه کانون وکلایی است که در برابر حوادث مهم و سرنوشت‌ساز صدایی از آن درنمی‌آید و آهی نمی‌کشد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: این چه جامعه وکلایی است که نسبت به مسائل دنیا بی‌تفاوت است، جا دارد به خاطر حقوق بشری که مدعیان دروغین و گرگ‌های درنده در پوست میش خود را مدافع حقوق بشر می‌بینند و در کشورهای مختلف ظلم و ستم روا می‌دارند و امروز در میانمار جنایاتی که انجام می‌شود خون بگرییم.

منتظری گفت:با اشاره به ظلم و جنایات مجامع دروغین حقوق بشری بین‌المللی، این‌همه در عراق آدم کشته شد اما رفتند در مجامع آمریکایی جلسه گذاشتند که ایران باید خسارات جنایت به عراق را بدهد چرا باید هزینه این جنایات را جمهوری اسلامی بدهد؟

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم در میانمارحقوقدانان بسیجی ،با اندیشه بسیجی باید فریادگر این ظلم و ستم باشید.

دادستان کل کشور بیان کرد: وقتی برخورد قانونی با یک وابسته جاسوس که علیه نظام جمهوری اسلامی جاسوسی کرده می‌شود، ایران ناقض حقوق بشر و آمریکا مدافع حقوق بشر می‌شود، بر این اساس کار حقوق‌دانان کشورمان بسیار کار سختی است بنابراین باید باخدای خود پیمان ببندیم که در عرصه حقوقدانی گره از مشکلات مظلومان بازکنیم.

منتظری گفت: وکلا نباید به دنبال ثروت‌اندوزی باشند، امروز این ثروت‌اندوزی آسیب جدی است که بازار حقوق‌دانان و وکلای ما را تحت تأثیر قرار داده است، باید در برابر مسائل جهانی بی‌تفاوت نباشیم و جامعه حقوق‌دانان کشور و جهان باید در برابر استکبار جهانی بایستند.

وی تصریح کرد:با تأکید بر دفاع از مظلومان و سکوت نکردن در برابر ظلم‌های ستمکاران از سوی جامعه حقوق‌دانان، این‌همه در یمن جنایت آل سعود و آل خلیفه به پشتیبانی انگلیس و صهیونیسم مرتکب شده‌اند و هنوز نیز ادامه دارد و غبار مرگ بر جامعه بین‌الملل نشسته است اما کشورمان در برابر این جنایات سکوت نمی‌کند.

دادستان کل کشور با توصیه به جامعه حقوقدانان و وکلای بسیجی گفت: با منطق، و با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط دانشگاه‌ها دیگران را به سمت خود جلب و جذب، و خشونت را از خود دور کنید.

انتهای پیام/ح

واکنش دادستان کل کشور به کشتار مسلمانان در میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار