راهیابی 10اثر به نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس آبادان

پوستر نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان در آبادان و خرمشهر رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامی نماینده هیات بازبینی آثار نخستین جشنواره تئاتر منطقه  آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان در این مراسم گفت: 10 نمایش خیابانی و 12 نمایش صحنه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت 6 نمایش صحنه و چهار نمایش خیابانی به جشنوراه راه یافتند.

علی غلامی افزود: هیات بازبینی آثار در مرحله نخست بازیگری، کارگردانی و تنوع کاری در آثار را مورد ارزیابی قرار داد و در انتخاب آثار سلیقه ای عمل نکرد.

دبیر جشنواره نیز در این مراسم ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های ثبت شده تئاتر در شهرستان های آبادان و خرمشهر را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

محمد مرادی احیا و ارتقاء هنر نمایش در منطقه آزاد اروند را از دیگر اهداف نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان عنوان کرد.

در بخش صحنه ، نمایش های آییش به کارگردانی:ندا اعتمادی کیا، هووها به کارگردانی امین حسین افتخار پذیرایی، سلوی مرگ به کارگردانی سعید فیوضی، دیکتاتور به کارگردانی مهرداد معماری، یک روایت ساده به کارگردانی سید حسن موسوی و جِرده به کارگردانی عبدالله هلیات به جشنواره راه یافتند.

همچنین در بخش خیابانی شروع بازی به کارگردانی گروه باران، مردان حیرون به کارگردانی فرامرز غلامیان، جنگ زیر پوست من و مادرم به کارگردانی بهنام کاوه گویی و قطعه گمشده به کارگردانی رضا وثوقی به جشنوراه راه یافتند.

نخستین جشنواره تئاتر اروند یادواره شکست حصر آبادان از 26 تا 28 شهریور ماه دردوبخش صحنه ای و خیابانی در آبادان برگزار می شود.

انتهای پیام /د

رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر منطقه  آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.