قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به دنبال خروج از برجام است/خارج شدن یک کشور از برجام کلیت آن را با مشکل مواجه نمی‌کند

عضو حزب مردم سالاری گفت: آمریکایی‌ها می خواهند از برجام خارج شوند زیرا معتقدند برجام باعث افزایش قدرت ایران شده است.

تناقضی میان خروج آمریکا از برجام و پایبند ماندن ایران به این قطع نامه وجود نداردداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره صحبت صالحی مبنی بر خروج آمریکا از برجام و پایبند ماندن ایران به آن اظهار کرد: برجام سند چند جانبه بین المللی است و این گونه نیست که اگر یکی از طرفین قرار داد بخواهد از آن خارج شود کلیت سند با مشکل مواجه شود و زیر سوال برود.

وی افزود: آمریکا کارشکنی‌های متعددی داشته است اما اکنون به دنبال این است که ایران از برجام خارج شود و کلیه عهدشکنی‌های آنها نیز با این هدف صورت می‌گیرد که ایران منزوی شود و از   موضع قدرت فاصله بگیرد.

قنبری تصریح کرد: تحلیل‌ و بررسی‌ها حاکی از آن است که برجام باعث شده ایران فرصت مجددی پیدا کند تا به بازسازی خود بپردازد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان داشت: آمریکایی‌ها می خواهند از برجام خارج شوند زیرا معتقدند برجام باعث افزایش قدرت ایران شده است و با طرح خروج این کشور از برجام می‌خواهند ایران را تحریک کنند، اگر ما راهی برویم که آمریکا می‌خواهد چیزی جزء همراهی با خواسته‌های این کشور نخواهد بود.

وی ادامه داد:‌ آمریکا اکنون منزوی شده است و کشورهای دیگر طرف برجام از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه دیگر این کشور را همکاری نخواهند کرد، در چنین شرایطی اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج شود انزوای آن بیشتر می‌شود در حالی که هدف این کشور انزوای ایران است.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که طرف های دیگر این قرارداد به مفاد برجام متعهد هستند ما نیز باید نسبت به اجرای احکام برجام پایبند بمانیم لذا تناقض میان خروج آمریکا از برجام و پایبند ماندن ایران به این قطعنامه وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اجرای آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
مریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
آخرین اخبار