طاهرنژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج یکجانبه از برجام به نفع آمریکا نیست/ایران هیچگاه برای تضعیف و خروج از برجام پیشقدم نمی‌شود

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: به نفع آمریکا نیست که به صورت یکجانبه نسبت به خروج از برجام اقدام کند.

هیچ سندی بین ایران و آمریکا امضا نشده که اگر آمریکا از برجام خارج شد ایران نیز از این قرارداد خروج پیدا کندیدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گفته صالحی مبنی بر خروج آمریکا از برجام و پایبند ماندن ایران به آن اظهار کرد:‌ به نفع آمریکا نیست که به صورت یک جانبه نسبت به خروج از برجام اقدام کند اما اگر از این قرارداد خارج شود تأثیری بر اجرای مفاد برجام نخواهد داشت.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: مذاکره‌های دو جانبه ایران و آمریکا برای تسهیل پیشرفت همه جانبه بوده است و هیچ سندی بین ایران و آمریکا امضا نشده است که اگر آمریکا از برجام خارج شد ایران نیز از این قرارداد خارج شود بنابراین ما به صرف اینکه با این کشور مذاکره داشته‌ایم نمی‌توانیم مانند آنها عمل کنیم.

وی بیان داشت: آمریکا با خارج شدن از برجام اعتماد خود را در سطح بین المللی زیر سوال می‌برد البته بنده معتقدم آمریکایی ها از این قرارداد خارج نخواهند شد بلکه این امر تحریکی به منظور پیشبرد اهداف آ‌نهاست.

طاهرنژاد گفت: برجام یک سند بین المللی است، اگر چه در ابتدا یک توافق میان 1+5 و ایران بود اما در پایان به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید.

عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: بر اساس این قطعنامه تمامی مسائلی که علیه ایران به تصویب رسیده بود به یک باره لغو شد بنابراین این قرارداد دارای مشروعیت بین المللی است و اگر یک عضو از برجام خارج شود دلیلی ندارد که ایران نیز در اقدامی متقابل از برجام خارج شود.

طاهرنژاد تصریح کرد: تا زمانی که این سند مشروعیت بین المللی دارد هیچ دلیلی برای اینکه ایران در سست کردن این سند پیشگام شود وجود ندارد بنابراین موضع صالحی کاملا حکیمانه بوده است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به تلاش‌ها، هزینه و وقتی که برای به بار نشستن این قطعنامه صرف کرده است هیچگاه برای تضعیف و خارج شدن از  این لایحه پیشقدم نخواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

آمریکا از برجام خارج می شود؟

خروج آمریکا تاثیری بر اجرای برجام می گذارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار