رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان؛

کشف بیش از 22 هزار قلم کالای قاچاق در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ازکشف بیش از 22 هزار قلم کالای قاچاق از واحدهای صنفی این استان در پنج ماه گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یک هزار و 996 مورد بازرسی در پنج ماه گذشته به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سطح واحدهای صنفی استان خبر داد.

وی افزود: این بازرسی ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی پنج ماه گذشته سالجاری و بابهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و ادارات شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

اسودی در ادامه افزود: در این بازرسی ها که توسط بازرسان سازمان و دستگاه های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه های کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزار و 996 مورد بازرسی طی گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی ، 104 فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، تلفن همراه، سوخت ، آرد نان و غیره است که تعداد 104 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 586 میلیون و 778 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به فراوانی کشفیات قاچاق در سطح استان طی پنج ماه گذشته تصریح کرد: در این مدت 22 هزارو 775 قلم کالای قاچاق از سطح واحدهای صنفی استان کشف و ضبط گردیده است که از این تعداد ، هزارو 53 قلم آرایشی ، 453 بسته مواد دخانی ، 6 هزارو 100 عدد مواد غذایی ، 14 هزارو 360 لیتر سوخت و مابقی سایر است.

وی با اشاره به تلاش های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبورکالاهای ترانزیتی،باهم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود شود.


انتهای پیام / ه


کشف کالای قاچاق در استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار