روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت ۶۶ درصدی مطالبات چایکاران/برداشت چین چهارم برگ سبز چای آغاز می‌شود

رئیس سازمان چای گفت: تا کنون ۱۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، معادل ۶۶ درصد بهای کل برگ سبزچای به حساب چایکاران واریز شده است.

برداشت چین چهارم برگ سبز به زودی آغاز می شود /66 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شدمحمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون 90 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 174 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته وی 45 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

روزبهان از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در هفته آینده خبر داد و گفت: درصورت شرایط مساعد آب و هوا پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای به 110 هزارتن برسد.

رئیس سازمان چای ادامه داد: تا کنون 114 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 66 درصد بهای کل برگ سبز به حساب چایکاران واریز شده است.

وی از کاهش 20 درصدی تولید برگ سبز چای خبر داد و افزود: علی رغم افزایش کیفیت ، میزان تولید برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته به سبب کاهش نزولات جوی تقلیل یافته است.

روزبهان با بیان اینکه روند افزایش تولید نسبت به سال 94 همچنان ادامه دارد، گفت: سال 95 از نظر میزان بارندگی یک سال استثنایی است و از نظر میزان تولید با هیچ سالی قابل مقایسه نیست .

به گفته روزبهان از مجموع 90 هزارتن برگ سبز چای حدود 20 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: برگ سبز موجود زنده ای است که خشکی و رطوبت هوا در میزان برداشت تاثیر دارد، از این رو نمی توان میزان دقیقی را پیش بینی کرد.

وی وضعیت بازار فروش چای را مساعد دانست و افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش تقاضا، میزان فروش بهبود خواهد یافت.

روزبهان با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ چای یادآور شد: اکنون نرخ فروش هرکیلو چای ایرانی 15 تا 45 هزار تومان است که با افزایش تقاضا احتمال مجدد قیمت در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/

آخرین وضع تولید برگ سبز چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار