معاون استاندار خراسا‌ن‌شمالی:

زائران اربعین بدون ویزای معتبر به سمت مرز حرکت نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: توصیه و تاکید‌مان به زائران ایام اربعین این است ‌که بدون ویزای معتبر به سمت مرز حرکت نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی٬ محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی امروز در همایش مدیران و خیرین بازسازی عتبات عالیات استان گفت: حضور میلیونی زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی نشانه عشق مردم به اهل بیت(ع) است ضمن اینکه تلاش‌های دولت در راستای فراهم آوردن زیر ساخت های لازم، امنیت و بهداشت و درمان قابل تحسین بوده است.

وی مشارکت در بازسازی عتبات عالیات را نیز خدمت به خاندان عصمت و طهارت سلام الله علیها و افتخاری دانست که نصیب ملت ایران شده است و برگ زرینی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود و افزود: امروز به برکت همین بازسازی عتبات، کربلا و نجف به عنوان نور وحدت و انسجام اسلامی و شیعه می‌درخشند.

معاون استاندار خراسان شمالی ادامه داد: از سال‌های دور شاهد بازسازی عتبات عالیات توسط مردم و خیرین هستیم که البته به برکت همین حضور مردم مسلمان٬ به ویژه ایرانیان و شیعیان٬ این اماکن مقدس جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.

ایرانی بازسازی عتبات عالیات را مرهون تلاش ها و برنامه‌ریزی‌های مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جایگاه تمدن اسلامی حفظ شود٬ باید در نگهداری و آماده‌‌سازی عتبات عالیات توجه بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بازسازی عتبات عالیات همیشه در کشور ما اثر گذار بوده است و این بازسازی توسط مردم و خیرین، کاری ماندگار را رقم خواهد زد. مردم ایران در طول تاریخ از دوست‌داران و ارادت‌مندان اهل بیت به شمار می رفتند و با پیمودن مسافت بسیار زیادی به محضر آن امامان می رسیدند و از حضور ایشان بهره می‌جستند و همین مردم ایران٬ امروز نیز به لطف همین ارادت و دوستی٬ سعی در ساخت مرقد و صحن اهل بیت (ع) دارند.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: ستاد عتبات عالیات هم در کشور و هم استان به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند والبته ذکر این نکته الزامی‌ است که امروز اربعین به کنگره‌ای جهانی برای اسلام و شیعه تبدیل شده است. منظوراز کنگره جهانی این است که در چنین ایامی تمام مسلمان چه زنان و چه مردان با هر تفکری زیر بیرق امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند تا این ایام پاس داشته شود که این حرکت در تاریخ دنیا ثبت شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین خراسان شمالی٬ تصریح کرد: وزارت کشور براساس تأکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات دولت ، متولی ستاد هماهنگی اربعین حسینی است و در این راستا ستاد اربعین حسینی در استان‌ها برای ایجاد هماهنگی و تسهیل سفر زائران تشکیل می شود. توصیه و تاکید ما به زائران ایام اربعین این است به شکل کاروانی و یا شبه کاروانی سفر کنند و امکانات اولیه را با خود به همراه داشته باشند و بدون ویزای معتبر به سمت مرز حرکت نکنند که عبور از مرز غیرممکن و سبب مزاحمت برای مأموران مرزی دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/

تشکیل ستاد اربعین در خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.