مجلس نمایندگان افغانستان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد

مجلس افغانستان در اولین نشست عمومی خود جنایات ضد بشری علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

مجلس نمایندگان افغانستان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان افغانستان در اولین نشست عمومی خود پس از پایان تعطیلات 45 روزه تابستانی با صدور یک اطلاعیه جنایات ضد بشری علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

مجلس نمایندگان در این اطلاعیه، از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد، سازمان حقوق بشری ملل متحد، سازمان کشورهای اسلامی خواسته است که در برابر جنایت ضد بشری علیه مسلمانان میانمار هم‌ صدا شوند و برای توقف این جنایت اقدام فوری نمایند.

در اطلاعیه آمده که جنایات بودائیان با حمایت دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان میانمار، قلب همه مردم جهان به ویژه مسلمانان را جریحه دار ساخت و زشت‌ترین چهره دولت میانمار را در برابر آزادی عقاید آشکار کرده است و خاموشی کشورهای جهان و سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر مبنی بر ادامه توحش در میانمار مغایر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در جامعه بشری است.

در اطلاعیه هشدار داده شده که ادامه خاموشی و بی‌تفاوتی سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای جهان در برابر ظلم علیه مسلمانان میانمار، خشم مسلمانان را شعله ور ساخته و جغرافیای جهان را ویران خواهد کرد و نمایندگان مجلس افغانستان از سازمان حقوق بشر ملل متحد خواستند که جایزه صلح نوبل را از آسان سوچی رییس دولت میانمار به خاطر ظلم دولت آن کشور علیه مسلمانان روهنگیایی، پس بگیرد.

در یک ماه گذشته ارتش و بودائیان میانمار علیه مسلمانان بی دفاع روهنگیایی در این کشور ظلم و کشتار گسترده ای را به راه انداخته  و
براساس گزارش‌ها، بیشتر از 200 هزار خانواده روهنگیایی در نتیجه حمله ارتش و بودائیان از مناطق خود آواره  و به بنگلادش فرار کردند.

بر اساس تصاویر پخش شده از حوادث میانمار، هزاران تن از روهنگیایی‌ها اطز جمله زنان و کودکان نیز در حملات ارتش دولت میانمار و بودائیان متعصب به شکل بی رحمانه کشته و در برخی موارد اجساد آنان آتش زده شدند. بسیاری خانه‌ها و امکانات زندگی مسلمانان روهنگیایی نیز از سوی بودائیان و ارتش میانمار تخریب و آتش زده شدند.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.