افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

تجربه نشان داده است که بازیگران و هنرمندان مشهور بسیاری هستند که به بیماری افسردگی مبتلا می‌شوند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیماری افسردگی در سراسر جهان شیوع دارد بسته به نوع فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه از جهان نوع برخورد و درمان این بیماری متفاوت است. نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که این بیماری هر ساله در سراسر جان قربانیان زیادی می‌گیرد بسیاری از افراد که به این بیماری مبتلا می‌شوند در زندگی روزمره و انجام مسئولیت‌هایشان به مشکل می‌خورند و عد‌‌ه‌ای به زندگی خود پایان می‌دهند.

شاید طرفداران سینمای هالیوود گمان کنند چون زندگی در رفاه و شهرت بسیار راحت و جذاب است هر کس در این موقعیت واقع شود نباید به بیماری افسردگی مبتلا شود ولی تجربه نشان داده است که بازیگران و هنرمندان مشهور بسیاری به این بیماری مبتلا می‌شوند و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

چه کسی باور می‌کند که رابین ویلیامز یکی از برترین کمدین‌های تاریخ سینما از شدت بیماری افسردگی دست به خودکشی بزند و یا آنجلینا جولی با آن همه تحسین و شکوهی که برای خود دست و پا کرده است سال‌ها با این بیماری زندگی کند.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

یکی از دلایلی که بازیگران مشهور هالیوود را به منجلاب این بیماری می‌کشاند شیوه زندگی نادرست و بدون چارچوب در هالیوود است بسیاری از ستاره‌های  هالیوود بعد از شکست در روابط احساسی و شخصی‌شان و حتی گاهی به دلیل خیانت‌هایی که به آنها می‌شود دچار این بیماری می‌شوند. در این بین می‌توان به هالی بری بازیگر دارنده اسکار اشاره کرد این بازیگر پس از جدایی از همسرش در سال 1997 دوره‌ای سخت از زندگیش را گذراند. 

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

وینونا رایدر بازیگر زیبا و مشهور هالیوودی که بعد از قطع رابطه‌اش با جانی دپ دیگر بازیگر سرشناس هالیوود دچار اعتیاد به مواد و الکل شد و به افسردگی دچار شد . وینونا بسیار جوان بود که به این بیماری دچار شد او تنها بیست سال داشت.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

بسیاری از بازیگران زن هالیوود به علت نگاه جنسیتی و همراه با تحقیر که به آنها به عنوان یک کالا نه یک هنرمند می‌شود به این بیماری دچار می‌شوند و حتی در مواردی اقدام به خودکشی می‌کنند شاید مهم‌ترین آنها مرلین مونرو بود که در اوج محبوبیت و جوانی به زندگی خودش پایان داد.

این بازیگر مشهور از اختلال دو قطبی شدیدی که دارای دوره‌های افسردگی بود رنج می‌برد و شاید به همین دلیل خودش را کشت. هر چند که هنوز هم برخی علت مرگ این بازیگر جنجالی را توطئه و روابط پنهانی که با سیاست‌مداران ایالات متحده داشت می‌دانند.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

از دیگر بازیگرانی که هنوز هم بر سر علت مرگش تردیدهایی وجود دارد هیث لجر بازیگر 28 ساله استرالیایی است که در اوج شهرت از دنیا رفت. بازیگری که حتی به خودش فرصت نداد اولین اسکارش را دریافت کند و در حالی که از دنیا رفته بود برای ایفای نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی» اثر کریستوفر نولان بنده جایزه اسکار شد!

 او با خوردن چندین قرص مسکن و آرامش‌بخش به زندگی خودش پایان داد هر چند که بسیاری که معتقدند مرگ او تنها ناشی از یک اشتباه در خوردن دارو بوده است ولی به دلیل افسردگی که داشت احتمال خودکشی این بازیگر دور از ذهن نیست.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

البته نمی‌توان شیوه زندگی بازیگران هالیوودی را تنها دلیل افسردی آنها دانست در برخی موارد این بازیگران به علل داشتن دوره‌هایی از اندوه مثل مرگ عزیزان یا بعد از زایمان دچار این اختلال شده‌اند مانند گوئت پالترو که بعد از به دنیا آمدن فرزندش در سال 2011 به این بیماری دچار شده است وی در خصوص این دوره از زندگیش به رسانه‌ها گفته است: من نمی‌توانستم احساساتم را کنترل کنم. من فکر می‌کردم افسردگی بعد از زایمان به این معنی است که شما هر روز گریه می‌کنید و در مراقبت از کودکتان ناتوان هستید اما درجه‌های مختلف و متفاوتی از آن وجود دارد.

افسردگی در هالیوود قربانی می‌گیرد

از دیگر بازیگران که به دلایل از دست دادن عزیزانش به شوک فرو رفت و دچار افسرگی شد میتوان به بروک شیلدز مدل و بازیگر خوش سیمای هالیوودی اشاره کرد که بعد از فوت پدرش دچار افسردگی حاد شد . او همچنین بعد از بارداری و به دنیا آوردن فرزندش دچار این بیماری شد و از اولین بازیگران مشهوری بود که درباره بیماریش با مردم و رسانه‌ها صحبت کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار