ایجاد بازارچه مرزی ویژه صادرات کالا مرزنشینان

برای برطرف کردن مشکلات تعاونی‌ها در خراسان جنوبی، یک بازارچه مرزی مخصوص تعاونی‌ها برای صادرات کالا ایجاد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ اسعدزاده رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای اتاق تعاون با مجمع نمایندگان استان با اشاره به مشکلات و دغدغه های بخش تعاونی در زمینه قانونگذاری، گفت : ایجاد یک بازارچه مرزی مخصوص تعاونی‌ها برای صادرات کالا، تقویت بخش تعاونی‌ها در ارائه خدمات معافیت‌ها و بخشودگی‌های لازم از قبیل مالیات و بیمه، حذف بروکراسی مضاعف و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در حل مشکلات تعاونی ها راهگشا باشد.


وی با اشاره به ضعف تبادل اطلاعات، کالا و تامین نیازمندی‌ها در داخل تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در سطح استان و کشور، گفت: وجود مشکلات قانونی برای اشخاص حقیقی در جهت فرار و پرداخت مالیات مستقیم و ارزش افزوده، عدم معافیت مالیاتی شرکت تعاونی‌ها مسائل و مشکلاتی هستند که گریبانگیر تعاونی‌ها استان است.


اسعدزاده با اشاره به سایر مشکلات تعاونی‌های استان، اظهار داشت: عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی برای ادامه فعالیت‌های تعاونی‌ها در ابعاد گوناگون، عدم صدور مجوز برای برخی از تعاونیها خدماتی و عدم صدور پروانه صلاحیت و صدور رتبه برای تعاونی ها در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، عدم سرمایه در گردش از مشکلات این بخش می‌توان نام برد.


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: مشکلات مالیاتی سبب کندشدن بستر فعالیت تعاونیها و ایجاد رکود و موانع در این حوزه شده است که امیدواریم با مساعدت سازمان امور مالیاتی با بخش تعاون، مشکلات این بخش حل و تعاونیها به اهداف خود روز به روز نزدیک تر شوند.


وی گفت: روند کند اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 در بخش تعاون، مشکل تامین وثایق ملکی مورد مطالبه بانک‌ها به ویژه در مناطق محروم نیز مشکلات این بخش را مضاعف‌تر کرده است.
انتهای پیام/ک

مشکلات تعاونی ها باهماهنگی بین تعاونی ها و سازمان امور مالیاتی  قابل حل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.