چین: هرگز اجازه بروز جنگ و هرج و مرج در شبه‌جزیره کره را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین پس از صدور قطعنامه جدید شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ اعلام کرد پکن اجازه نخواهد داد جنگ در شبه‌جزیره کره روی دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد این کشور اجازه نخواهد داد جنگ و هرج و مرج در شبه‌جزیره کره روی دهد.

او تصریح کرد: پکن هرگونه سناریوی نظامی را در شبه‌جزیره کره رد می‌کند.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه چین پس از تصویب قطعنامه اخیر علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد، آمده است: «مشکل شبه‌جزیره کره باید از راه صلح‌آمیز حل شود و تدابیر نظامی منتفی هستند. چین هرگز اجازه بروز جنگ و هرج و مرج را در شبه جزیره کره نخواهد داد.»

گنگ شوانگ پکن امیدوار است قطعنامه ۲۳۷۵ شورای امنیت به طور کامل و جامع انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: «برای حل مشکل شبه‌جزیره‌کره تمام طرف‌های مربوطه باید به تعهدات خود پایبند باشند، نقش خود را در این زمینه ایفا کنند، تدابیری با هدف کاهش تنش در شبه‌جزیره کره اتخاذ کنند و گفتگو‌ها و مذاکرات را از سر گیرند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به اتفاق آراء در واکنش به ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که سوم سپتامبر انجام شد، تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش داد. قطعنامه جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی شامل ممنوعیت صادرات منسوجات این کشور و محدود شدن واردات نفت به کره شمالی است.

این نهمین قطعنامه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون به شمار می‌رود که به اتفاق آراء تصویب می‌شود. این قطعنامه‌ها در واکنش به برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی تصویب شده است.

انتهای پیام/

تاکید چین بر جلوگیری از بروز جنگ در شبه‌جزیره کره 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار