دریافت تسهیلات ۴ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در سرایان

۴ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان سرایان از مرداد ماه برای استفاده از تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش معرفی شده اند .

سلیمانی مدیریت جهادکشاورزی سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت : توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی علاوه بر نقش موثر در اشتغال زایی می تواند زمینه ساز شکل گیری ارزش افزوده محصولات در زیر مجموعه صنعت و کشلاورزی باشد .


وی افزود: در حال حاضر تعداد ۴طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان سرایان جهت دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۳ میلیارد و 847 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی به بانکهای عامل معرفی شده اند .


سلیمانی میزان اشتغالزایی مستقیم را ۲۵و اشتغال غیر مستقیم این طرح ها را ۱۰۹ نفر اعلام کرد .


مدیریت جهادکشاورزی سرایان افزود : طرح بسته بندی سرگل زعفران با ظرفیت ۶۶۰ کیلوگرم و جذب مواد خام ۴۸ تن سالیانه ،طرح بسته بندی قارچ دکمه ای به ظرفیت 200 تن درسال ، طرح تولید گلاب ، عرقیات و بسته بندی گیاهان دارویی به ظرفیت 55 تن در سال ، طرح بسته بندی انواع دمنوش های گیاهی و میوه ای به ظرفیت 7 تن در سال از جمله طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان سرایان می باشد که جهت اخذ تسهیلات معرفی گردیده اند .


وی اظهار کرد : گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با فرآیندهایی همچون فرآوری در بسته بندی باعث کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی می گردد و افزایش ماندگاری محصولات ایجاد زمینه افزایش صادرات را در پی خواهد داشت .


سلیمانی گفت : شهرستان سرایان با دارا بودن تولید محصولات بالا بخصوص در تولید زعفران و پسته از طریق ایجاد صنایع تبدیلی ، تکمیلی و بسته بندی می توان کشاورزی همراه با ارزش افزوده بالا را در شهرستان شاهد باشیم .
انتهای پیام/ک

ایجاد زمینه افزایش صادرات با گسترش صنایع تبدیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.