نشست رسانه ای حوزه انقلابی برگزار شد

نشست رسانه ای حوزه های انقلابی،مسئولیت های فراملی و ملی با حضور اعضای این همایش در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لک‌زایی،رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ظهر امروز در نشست رسانه‌ای همایش حوزه انقلابی، مسئولیت‌های ملی و فراملی که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به کارهای انجام‌شده از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به‌ویژه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه روحانیت و انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش‌ازاین در سال 88 همایش مناسبات روحانیت و نسل جوان و در سال 89 همایش روحانیت و انقلاب اسلامی کار شد که خروجی آن 66 مقاله و 35 نشست علمی و مصاحبه بود.

وی افزود: بر این اساس نتیجه کلان پروژه روحانیت در بخش پژوهشگاه انتشار یک سری تک‌نگاری‌ها در این رابطه بوده است، که جریان شناسی روحانیت نسبت به تجدد صورت گرفت که شاید بتوان گفت نخستین کار جامع نسبت به روحانیت و تجدد همین کار بود که انجام شد، همچنین کارکردهای سیاسی روحانیت در ایران و روحانیت در سایر ادیان و مذاهب موردتوجه قرار گرفت و کتاب روحانیت در دنیای معاصر که منتشر شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لک‌زایی با اشاره به الزامات تحول در حوزه علمیه گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری به قم پروژه‌ای اجرا شد که در این پروژه وظایف روحانیت به دو بخش ذاتی و موقعیتی تقسیم شد تا اینکه در سال 94 مقام معظم رهبری مجدداً در دیداری که با طلاب حوزه علمیه قم داشتند بر ضرورت تحول در حوزه تأکید کردند منتهی این بار بر کلیدواژه حوزه انقلابی تأکید داشتند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر مواجهه با آسیب‌های حوزه انقلابی گفت: در سال 95 برنامه‌ریزی برای انجام این همایش انجام دادیم اما به دلیل اینکه مراکز دیگری نیز نشست‌ها و همایش‌های دیگری برگزار کردند از همین رو با کارشناسان و پژوهشگران صحبت شد که کاری پژوهشی و توسعه‌ای نوینی در این زمینه انجام شود.

وی بابیان اینکه تاکنون حدود 20 نفر از پژوهشگران پذیرفته‌اند و در زمینهٔ حوزه انقلابی کار می‌کنند، تصریح کرد: برای همایش 5 پنل در نظر گرفته‌شده است و این همایش در دی‌ماه 96 برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لک‌زایی خروجی همایش را مجموعه مقالات، مجموعه نشست‌ها و مجموعه مصاحبه بیان کرد و ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری 4 هدف برای برگزاری این همایش در نظر گرفته‌ شده است، صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین حوزه علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، نقد اندیشه و جریان‌های تضعیف‌کننده باورهای انقلابی در حوزه و تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی حوزه‌های انقلابی 4 هدف برگزاری این همایش هستند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به محورهای همایش حوزه انقلابی گفت: مفهوم شناسی، مبانی و شاخص‌های حوزه انقلابی، مسئولیت‌های ملی حوزه انقلابی، مسئولیت‌های فراملی حوزه انقلابی، آسیب‌شناسی حوزه انقلابی و آینده‌پژوهشی و راهکارهای ارتقاء حوزه انقلابی محورهای مهم این همایش هستند.

وی مهلت ارسال چکیده آثار به همایش حوزه انقلابی و مسئولیت‌های ملی و فراملی را 10 مهرماه سال جاری بیان کرد و افزود: همچنین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش 10 آبان ماه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به مجریان برگزاری این همایش گفت: این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری دانشگاه باقرالعلوم برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست خبری همایش حوزه های انقلابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار