معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

ساخت پروژه "شبیه ساز پروازی" برای اولین بار در ایران

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: شبیه سازها اساسی ترین دستگاه های آموزش‌ پروازی است، که برای اولین بار در کشورمان ایجاد شده است.

ساخت پروژه شبیه ساز پروازی برای اولین بار در ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحيد احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم در مراسم بهره برداری از دستگاه شبیه ساز پرواز سسنا 172 گفت: ساخت شبیه ساز پرواز در واقع یکی از کارهای اساسی است که برای آموزش های پروازی در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته است، ما در کشور نیاز اساسی به این گونه شبیه سازها برای آموزش های پروازی داریم. ساخت شبیه سازها در دنیا هزینه ها را کاهش می دهد تا  بودجه صرف افزایش راندمان کارهای پروازی شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: دستگاه شبیه‌ساز پرواز، کابینی است که تمامی آلات دقیق پروازی به صورت سخت‌افزاری در آن طراحی شده و امکان آموزش تمامی موارد همچون آتش گرفتن موتور و شرایط اضطراری را برای دانشجویان خلبانی فراهم کرده است.

واگذاری پروژه شبیه ساز پروازی  به دانشگاه تربیت مدرس

احمدی افزود: این شبیه سازها یکی از اساسی ترین دستگاه های مورد استفاده در دنیا برای آموزش‌های پروازی است، این فناوری برای اولین بار در کشورمان ایجاد شده است.

وی گفت: پروژه شبیه سازی به سفارش یک مرکز آموزش خلبانی به دانشگاه تربیت مدرس واگذار شد و تیم تحقیقاتی دانشگاه در مدت دو سال تحقیق و مطالعه، موفق به ساخت سخت‌افزار و آلات دقیق پروازی زیرنظر سازمان هواپیمایی کشور شد، انتظار داریم  این پروژه‌ها در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز انجام شود زیرا انجام پروژه‌ها نشان دهنده  ارتباط خوب صنعت و دانشگاه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای اروپایی و ژاپن این تکنولوژی را در اختیار دارند واین مدل برای اولین بار در کشور توسط محققان دانشگاه تربیت مدرس ساخته شده است.

پروژه‌ها باید از حالت تحقیقاتی به سمت تجاری سازی سوق پیدا کند

احمدی در خصوص تجاری سازی دستگاه ها و ورود وزارت علوم به بخش های پروژه های کلان ادامه داد: پروژه هایی که در حوزه صنعت شکل می گیرد باید خود به خود به سمت تجاری سازی سوق پیدا کند. هدف ما این است که این پروژه ها از حالت تحقیقاتی خارج و به سمت تحقیقاتی بروند که در حال حاضر یکی از اهداف وزارت علوم ورود به  پروژه های صنعتی است.

وی یادآورشد: متاسفانه هنوز در این پروژه ها کلان ورود پیدا نکرده ایم و امیدواریم که کشورمان به سمت  حضور در بازارهای منطقه ای در انجام پروژه های صنعتی پیش رود و قطعا برای ورود به این زمینه ها باید استاندارهای بین المللی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار