دریادار سیاری مطرح کرد:

توسعه سواحل راهبردی مکران در دستور کار قرار گیرد

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: تنها راه برای ایجاد آمایش جمعیت مناسب در کشور، ایجاد تمدن دریایی در سواحل دریا و سواحل راهبردی مکران است .

توسعه سواحل راهبردی مکران در دستور کار قرار گیرد/خالی شدن جنوب زاگرس و البرز از جمعیت به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: تمامی منابع موجود در دریا برای  کشورهای دریایی بسیار حائز اهمیت است و باید از منابع و منافع آن در راه توسعه کشور استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار افزایش جمعیت از ۸۰ میلیون نفر به ۱۵۰ میلیون نفر هستند، افزود: تحقق این امر نیازمند به توسعه امكانات در ابعاد مختلف است.

دریادار سیاری با بیان اینكه اكنون تمام شاخص‌های توسعه در شمال و شمال غرب نقشه ایران متمركز شده و جنوب و جنوب‌شرق كشور كمتر شاهد شاخص‌های توسعه از قبیل راه، راه‌آهن، اتوبان و شغل است، گفت: اکنون در شرق كشور هم ارتباط خوبی را با جهان داریم و هم از بعد مساحت موقعیت خوبی برای كشور ایجاد كرده ، از طرفی منابع زیرزمینی و سواحل مكران در این قسمت قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع آمایش جمعیتی گفت: اكنون آمایش جمعیتی به دلیل كمبودهای رفاهی به سمت شمال و شمال‌غرب كشور متمایل شده و اگر به این مشكل رسیدگی نكنیم، آینده‌ای نامطلوب از نظر آمایش جمعیتی خواهیم داشت.

وی استفاده از دریا و توسعه دریامحور را راه‌حل آمایش جمعیتی مناسب خواند و گفت: باید از مهاجرت ساکنان شهرهایی كه با كمبود آب مواجه هستند جلوگیری کرده و از طرفی هم بر شمار جمعیت در مناطقی كه مشكل آب ندارند، بیافزاییم.

دریادار سیاری ادامه داد: استقرار در سواحل ، استفاده از دریا ، ایجاد تمدن دریایی و همچنین استفاده از منابع دریایی از جملعه مواردی است که با اجرای آنها می‌توانستیم از ضربه های وارده بر آمایش سرزمین جلوگیری کنیم.

به گفته وی در حالیکه جمعیت كشور به سمت شمال البرز در حال پیشروی است اما جنوب البرز خالی از سكنه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تنها راه آمایش سرزمینی مناسب در كشور، استفاده از دریا ، ایجاد تمدن دریایی در سواحل و همچنین استفاده از سواحل راهبردی مكران است.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه برخی از کشورها یا برخی از مناطقی که اقلیم هایی بدتر از ایران داشته اند توانسته اند از منابع دریا به خوبی استفاده کنند اما ایران در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و مسئولان باید استفاده از تمدن دریا محوری را در دستور کار خود قرار دهند.

 انتهای پیام/

تنها راه آمایش سرزمینی استفاده از ظرفیت دریا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
ان شالله
آخرین اخبار