مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا: توفان‌های اخیر ربطی به تغییرات آب و هوایی ندارد!

مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا معتقد است تغییرات آب و هوایی، هیچ نقشی در بروز توفان‌های سهمگین هاروی و ایرما نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «توماس ریگالادو»، شهردار جمهوری‌خواه میامی، اخیرا به علت صدور دستور تخلیه شهر برای در امان ماندن از توفان مهیب ایرما، تحت فشار انتقادات زیادی قرار داشته است. او برای رهایی از بار انتقادات، مسئولیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در برابر تغییرات آب و هوایی را به وی گوشزد کرده و گفت چنین بی توجهی هایی پیامدهای ناگوار مانند وقع توفان های هاروی در تگزاس و ایرما در فلوریدا را به دنبال داشته است.

«اسکات پروییت»، مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، با رد سخنان شهردار میامی، اظهار کرد: در بحبوحه توفان های مخرب هاروی و ایرما، فرصتی برای مجادله درباره تغییرات آب و هوایی نیست، زیرا اساسا توفان های پدید آمده هیچ ارتباطی با موضوع تغییرات آب و هوایی ندارند.

این سخنان، شهردار میامی را قانع نکرد و او در مصاحبه ای با «میامی هرالد» گفت: اگر الان زمان صحبت درباره تغییرات آب و هوایی نیست، پس چه زمانی باید درباره آن صحبت کنیم؟ این دقیقا همان زمانی است که باید راجع به پیامدهای تغییرات آب و هوایی صحبت کنیم. هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا رئیس جمهور ترامپ و آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تصمیمات قاطعی درباره این موضوع بگیرند. اگر توفان های هاروی و ایرما بر اثر تغییرات آب و هوایی ایجاد نشدند، دیگر نمی دانم دلیل پیدایش آنها چه بود. این حقیقتا یک نمونه کوچک از آنچه در آینده بر سر ما می آید، است.

دانشمندان معتقدند میان گرم تر شدن کره زمین و پیدایش توفان ها ارتباط وجود دارد. همانطور که هنگام وقوع زلزله درباره مسائل زمین شناسی بحث و گفتگو می شود، در مواجه با بالا رفتن درجه حرارت زمین نیز مباحث مربوط به پیدایش توفان ها مطرح می شود.

ایندیپندنت در این‌باره نوشت: اما در واشنگتن حتی رسیدگی به مباحث علوم نیز سیاسی شده است بطوریکه مرتبط دانستن موضوع گرم تر شدن اقیانوس و اتمسفر با شکل گیری توفان ها را امری غیرمعقول می دانند. این ماجرا همانند این است که پس از وقوع کشتارهای جمعی، اجرایی شدن قانون کنترل سلاح را در آمریکا نامربوط بدانیم.

دونالد ترامپ پیش از این انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود این کشور را از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد کرد. وی با ورود به کاخ سفید این وعده خود را عملی کرد و در 4 ژوئیه رسما از این توافق خارج شد.

 

انتهای پیام/

رد ارتباط توفان‌های آمریکا با تغییرات آب و هوایی از سوی مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار