اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کارخانه های شالیکوبی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای نوسازی کارخانه های شالیکوبی گیلان 70 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز گفت : امسال در راستای نوسازی و بهسازی کارخانه های شالیکوبی 70 میلیارد تومان به استان گیلان اختصاص داده شده است.

وی افزود : این تسهیلات از طریق خطوط اعتباری ماشینی کردن کشاورزی ، صندوق توسعه ملی ، سامانه بهین یاب و تسهیلات ویژه نوسازی به متقاضیان واگذارمی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان همچنین با بیان اینکه گیلان  هزار و 550 واحد شالیکوبی دارد که فقط حدود 350 واحد آن اصلاح و نوسازی شده است اظهار داشت: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی مانع اصلی استقبال کارخانه داران ازدریافت این تسهیلات است. 

علیرضا شعبان نژاد خواستار کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی از 15 تا 18 درصد به کمتر از 10 درصد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها به ازای کاهش 1 درصد ضایعات برنج حدود 20 میلیون تومان به درآمد بهره برداران این بخش افزوده می شود گفت : اصلاح ساختار کارخانه های برنجکوبی گامی اساسی برای جلوگیری از ضایعات برنج و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

علیرضا شعبان نژاد تصریح کرد: گیلان با 238 هزار هکتار شالیزار و تولید سالانه 800 هزار تن برنج سفید ، 38 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. 

 

انتهای پیام/م.ع

اختصاص  اعتبار میلیاردی  برای نوسازی کارخانه های شالیکوبی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید شفا میرمحمدی
۱۲:۱۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
با ستلام و احترام درخواست وام قرض الحسنه یک میلیلرد تومانی را دارم . خواهشمندم برای دریافت وام حداقل مجوز خوده کارخانه داران را در قبال ضمانت بگیرید و برای دریافت وام سخت نباشد همه مجوزهااماد است