کشف گورهای جمعی جدید در نزدیکی دیرالزور، گواهی بر جنایات ائتلاف آمریکایی در سوریه

شواهد نشان می‌دهد اجساد کشف شده در گورهای جمعی در نزدیکی دیرالزور به قربانیان حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا تعلق دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، بیش از 700 جسد در گورهای جمعی در نزدیکی دیرالزور سوریه کشف شده است. به زودی یک کارگروه ویژه، تحقیقات درباره این اجساد را آغاز خواهد کرد. در این میان، یک منبع آگاه در گفتگو با اسپوتنیک گفت ممکن است اجساد کشف شده متعلق به قربانیان حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه بوده باشد.

یک کارگروه مستقل از پزشکی قانونی برای تحقیق درباره اجساد کشف شده در گورهای جمعی در نزدیکی شهر دیرالزور در سوریه تشکیل شده است.

این گورها در منطقه‌ای واقع در غرب دیرالزور کشف شده است. بر اساس اظهارات یک منبع، اجساد زنان و کودکان نیز در این گورها مشاهده شده است.

این منبع به بخش عربی اسپوتنیک گفت: «اقداماتی در حال انجام است تا هنگام آغاز فعالیت کارگروه ویژه، این اجساد حفظ شوند. کارشناسان قصد دارند علت مرگ این افراد را بررسی کنند. شواهد بسیاری در دست است که نشان می‌دهد ممکن است حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به تلفات گسترده غیرنظامیان در این منطقه منجر شده باشد.»

علاوه بر این، این منبع اشاره کرد به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، در حومه دیرالزور گورهای جمعی بیشتری کشف شود. طی درگیری‌ها در سوریه، گورهای جمعی بسیاری در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها کشف شده اند.

کارشناسان تخمین زده اند بیش از یک سال از حفر گورهایی که به تازگی کشف شده اند، می‌گذرد. تا کنون از 750 جسد کشف شده، 40 نفر شناسایی شده اند. به طور کل دو هزار نفر در حملات هوایی و حملات داعش در این منطقه جان خود را از دست داده اند.

در هفته گذشته، ارتش سوریه محاصره غرب دیرالزور را شکست. روز شنبه، ارتش این کشور با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه محاصره یک پایگاه هوایی در نزدیکی این منطقه را شکست. بیش از 1000 نیروی سوری از ماه ژانویه سال جاری میلادی در این پایگاه هوایی محاصره شده بودند. عملیات آزادسازی دیگر نقاط این استان نیز هم اکنون در جریان است.

این پیروزی، بزرگترین دستاورد در جنگ علیه داعش شناخته می‌شود. عناصر داعش از سال 2014 دیرالزور را محاصره کرده بودند؛ به طوری که آذوقه و دیگر کالاهای ضروری تنها از راه هوایی به این شهر می‌رسید.

انتهای پیام/

 

گورهای جمعی جدیدی در دیرالزور کشف شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
لعنت برداعش و آمریکا
آخرین اخبار