فایننشال تایمز گزارش داد:

تلاش عربستان برای نشان دادن وجهه بهتری از این کشور در تحولات جهانی

عربستان سعودی در نظر دارد در لندن، برلین و پاریس مراکزی را ایجاد کند که وجهه خدشه‌دار شده این کشور را در جهان بهبود بخشند.

تلاش عربستان برای نشان دادن وجهه بهتری از این کشور در تحولات جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: عربستان سعودی به عنوان بخشی از یک تهاجم جدید برای مقابله با پوشش منفی رسانه ها درباره این کشور در نظر دارد مراکز روابط عمومی در اروپا و آسیا تاسیس کند. این در حالی است که ریاض هدایت تحریم منطقه‌ای قطر را بر عهده دارد. عربستان همچنین به علت نقشی که در جنگ مخرب یمن ایفا می کند، با انتقاداتی مواجه شده است.

بر اساس مدارکی که به فایننشال تایمز رسیده است، وزارت اطلاعات سعودی در همین ماه این مراکز را در لندن، برلین، پاریس و مسکو تاسیس خواهد کرد. در این اسناد آمده است، هدف از این کار تبلیغ چهره در حال تغییر عربستان برای جهان و بهبود درک جهان از این کشور است. این ابتکار عمل ممکن است سال آینده در پکن، توکیو، بمبئی و دیگر شهرهای بزرگ نیز اجرا شود، گرچه افراد آگاه می گویند این برنامه هنوز در مراحل اولیه است.

این کشور سال ها تلاش کرده است وجهه خود را در غرب بهبود ببخشد اما به ترویج اسلام افراطی متهم شده و به علت رفتارش با زنان که اجازه رانندگی ندارند و نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. سیاست خارجی مداخله جویانه عربستان به هدایت محمد بن سلمان، ولیعهد، موجب شده است این کشور هر چه بیشتر تحت نظر قرار بگیرد.

ریاض ریاست به اصطلاح ائتلافی از کشورهای سنی در حال جنگ با انصار الله در یمن را بر عهده دارد. این جنگ وارد سومین سال آن می شود و با توجه به این که میلیون ها نفر در این کشور با کمبود مواد غذایی و خطر ابتلا به وبا مواجه هستند، این جنگ یکی از حادترین بحران های انسانی جهان را ایجاد کرده است.

عربستان سعودی همچنین یکی از چهار کشور عربی است که قطر را تحریم کرده است و بدترین بحران دیپلماتیک در منطقه خلیج (فارس) را طی دهها سال گذشته موجب شده است. این اختلافات موجب نگرانی دیپلمات های غربی شده است که می بینند متحدانشان در مقابل یکدیگر ایستاده اند.

یک موسسه نظرسنجی اعلام کرد، نظرسنجی های خصوصی در اروپا نشان می دهد وجهه عربستان سعودی به علت رفتارش با قطر و مداخله نظامی در یمن لکه دار شده است.

تلاش برای بهبود جایگاه عربستان بخشی از برنامه اصلاحی ولیعهد این کشور است که قصد دارد اقتصاد عربستان را مدرن و سرمایه های خارجی را جذب کند و از وابستگی آن به نفت بکاهد. در این مراکز جهانی روابط عمومی، مطبوعاتی با محتوای رسانه های اجتماعی منتشر و از «تاثیرگذاران اجتماعی» برای سفر به عربستان دعوت خواهد شد. این کشور قصد دارد از شرکت های روابط عمومی برای نشان دادن وجهه بهتری از عربستان در تحولات جهانی در مقابل چاپ مطالب منفی/ نادرست درباره عربستان استفاده کند. این مراکز همچنین فرهنگ عربستان سعودی را از طریق برگزاری نمایشگاه های هنری و مباحثات مذهبی ترویج خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

 

عربستان در تلاش برای بهبود وجهه این کشور در جهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداشفا بده
آخرین اخبار