نجات یافته از خاکستر/ کمک های هلال سرخ صورت مسلمانان میانماری را سرخ می‌کند؟

با توجه به کشتار دسته جمعی مسلمانان بی دفاع میانمار سازمان هلال احمر در جهت کمک و یاری رسانی به قربانیان حوادث این کشوراقلام زیستی، امدادی و بهداشتی خود را از بنگلادش به آنجا ارسال می کند.

نجات یافته از خاکستر/ کمک های هلال سرخ صورت مسلمانان میانماری را سرخ می‌کند؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در دنیای سراسر جنگ و خونریزی و خشونت امروزی، هلال احمر یا صلیب سرخ است که شعله انسان گرایی و نوع دوستی را روشن نگاه داشته است.

مردم بی‌دفاع و مظلوم میانمار به جرم مسلمان بودن تحت ظالمانه‌ترین و بی‌رحم‌ترین ائتلاف‌های شیطانی، به خاک و خون کشیده شده شده‌اند، بی‌شک امروز فاجعه میانمار نه تنها مسأله جهان اسلام بلکه مسأله تمام ملت‌ها، اقوام و طوایف بیدار، حق جو و حق طلب دنیای امروز است .

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر خلاف بقیه جمعیت ها و امدادگران خارجی، به دلیل اینکه روح اسلامی، معنوی و انسان دوستی در آن موج می زند، سریعا به دستور رئیس جمهور وقت دکتر حسن روحانی کار ویژه ای برای کمک به مردم میانمار تشکیل داده است.

 تفاوتی بین مسلمانان میانماری و سایر مسلمانان وجود ندارد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه (۱۵ شهریور/ ۶ سپتامبر) در جلسه هیأت دولت "کشتار مسلمانان" در میانمار را محکوم کرد و از دولت میانمار خواست تا جلوی "جنایات وحشیانه علیه مسلمانان" را بگیرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم "کمک سیاسی و انسانی" کشورهای اسلامی به مردم میانمار، گفت: ((در میانمار مردم مسلمان دچار مضیقه شده و صدها هزار نفر آواره و تعداد بسیاری کشته شدند، به نحوی که جنازه برخی سوزانده و خانه بسیاری از مردم نیز آتش زده شده است.))

روحانی با اشاره به اینکه "تفاوتی بین مسلمانان میانمار و سایر مسلمانان جهان وجود ندارد"، تأکید کرد: «ما به عنوان یک کشور مسلمان و انقلابی در برابر مظلومین عالم حتی اگر مسلمان هم نباشند، احساس وظیفه و کمک‌رسانی می‌کنیم و دولت میانمار را دعوت می‌کنیم، جلوی جنایات وحشیانه علیه مسلمانان را بگیرد و از کشورهای همسایه و مسلمان می‌خواهیم که در این زمینه به مردم آواره میانمار کمک کنند».

حسن روحانی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی و "مشخصا هلال احمر" ایران برای "کمک‌های لازم در زمینه اسکان و رسیدگی به مردم آسیب‌دیده" میانمار خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه هلال احمر بعد از دستور رئیس جمهور

سید حمید جمال الدینی سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران در گفتگو با خبرنگار گروع اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: پس از دستور رئیس جمهور ایران برای کمک به مردم آسیب دیده میانمار، کار گروه ویژه هلال احمر تشکیل شد.

وی افزود: با انجام هماهنگی لازم با دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در صورت موافقت این مرکز، کار گروه ویژه هلال احمر ایران آماده خدمت رسانی به مردم میانمار است.

جمال الدینی با اشاره به محموله‌های ارسالی گفت: محموله‌هایی برای مردم آسیب دیده میانمار آماده ارسال شده اند که شامل اقلام امدادی، زیستی و بهداشتی_درمانی است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران در رابطه با اسکان و رسیدگی به مردم آسیب دیده میانمار که در شرایط اضطرار هستند، به حوزه دفتر بین المللی فدراسیون هلال احمر اعلام آمادگی کرده است.

جمال الدینی با اشاره به اهمیت طی مراحل قانونی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر طی مراحل قانونی و حقوقی منتظر گرفتن موافقت نهایی مرکز صلیب سرخ مربوطه برای ارسال محموله‌ها هستیم. 

ارسال محموله 100 تنی هلال احمر برای مردم مسلمان روهینگیا

وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام اقدامات اولیه بارگیری محموله امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مسلمانان میانمار گفت: محموله 100 تنی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار به محض اعلام نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران امروز در فرودگاه مهرآباد بارگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه محموله آماده شده در ابتدا 40 تن بود، خاطر نشان کرد: با تعامل و مکاتباتی که با صلیب سرخ بنگلادش انجام شد و با توجه به نیازهای حیاتی پناهجویان میانماری،این محموله به 100 تن افزایش یافت که قرار است میان پناهجویان میانماری که وارد کشور بنگلادش شده اند، تقسیم شود.

وحید رحمتی خاطرنشان کرد: تیم عالی ارزیاب هلال احمر به سرپرستی مصطفی محمدیون،دبیرکل جمعیت هلال احمر همراه با محموله ارسالی نخست، اعزام خواهد شد تا پس از بررسی وضعیت مردم مسلمان روهینگیای میانمار، محموله های بعدی نیز ارسال شود.

 لازم به ذکر است؛ تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر ایران نیز برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار همراه با محموله دوم اعزام خواهند شد.

 محموله کمک های بشر دوستانه ایران به مرز بنگلادش _میانمار رسید

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این‌که کمک‌های بشردوستانه ایران برای مسلمانان میانمار، تحویل بنگلادش شده است، اظهار کرد: در دیدار با استاندار «چیتاگونگ» گزارشی از نحوه و میزان کمک‌های ارسالی از سوی هلال‌احمر ایران برای مردم چیتاگونگ ارائه کردیم و استاندار چیتاگونگ نیز از اقدامات و تلاش‌های هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم مظلوم میانمار تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: صبح 25 شهریور نیز بازدیدی از «کاکس بازار»(مرز مشترک بنگلادش -میانمار)، محل اسکان آوارگان میانماری داشتیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم درباره انتقال کمک‌ها و توزیع آنها در میان آوارگان انجام شود.

بر اساس این گزارش؛ نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای مسلمانان آواره میانمار، ساعت 16:55 روز گذشته 24شهریورماه به وقت بنگلادش، در فرودگاه شهر «چیتاگونگ» به زمین نشسته و تحویل این کشور داده شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار